Wednesday 30 January 2019

[Video Parti pembangkang yang terima wang 1MDB, bolehlah pulangkan - Guan Eng] Anak Najib pertahan kemasukan Israel; OK & MCA pertahankan kemasukan Israel; Pun OK! Mana laungan 'kaaafiruuun', 'munafiquuun', 'liberaliyyuuun' drpd walaun?

Rabu, 30 Januari 2019
Image may contain: 3 people, text
Larangan halang atlet Israel satu diskriminasi, langkah terbelakang - Tan Teik Peng
TAN: "Tiada tempat untuk diskriminasi dalam sukan abad ke-21" - Foto MCA
Anak DS Najib Razak pertahan kemasukan Israel. OK.
MCA pertahankan kemasukan Israel. Pun OK.
Tiada pun label, kritikan dan laungan 'kaaafiruuun', 'munafiquuun', 'liberaliyyuuun' daripada sahabat-sahabat suci waktu ini.

Mesti nak hujah, "Eh Mahathir pun dulu bawak masuk kriket Israel." Dulu la bang. Sekarang tidak. Kalau nak cerita dulu banyak benda boleh berganti-ganti dikorek kumbahannya.
Tapi tak mengapalah. Labelkan aje sesuka hati. Aktiviti melabel tu mungkin sebahagian daripada terapi tidur untuk mereka yang menghidap imsomnia akut.
-Sahul HM-
Larangan halang atlet Israel satu diskriminasi, langkah terbelakang - Tan Teik Peng
KUALA LUMPUR : Pemuda MCA Wilayah Persekutuan menganggap keputusan kerajaan untuk melarang kemasukan atlet Israel ke Malaysia sebagai 'menyedihkan' dan mundur.

Pengerusinya, Tan Teik Peng bertegas isu larangan ke atas atlet Israel ini telah mencemarkan reputasi Malaysia di peringkat antarabangsa dan beranggapan bahawa Menteri Belia dan Sukan Syed Saddiq Syed Abdul Rahman gagal membezakan antara sukan dan politik.

“Tiada tempat untuk diskriminasi dalam sukan abad ke-21,” jelasnya dalam satu kenyataan yang dikeluarkan oleh Biro Publisiti MCA kepada Astro AWANI.

“Sukan ialah tentang mempromosi semangat persaudaraan, kesaksamaan dan hormat antara satu sama lain, serta mewujudkan peluang untuk membetulkan sebarang bentuk diskriminasi yang wujud di dunia ini.”

“Sekiranya ahli politik Malaysia mahu melarang atlet Israel susulan daripada jenayah perang yang dilaksanakan ‘pemerintah’ mereka, maka kita juga sepatutnya melabel Amerika Syarikat dan Jepun sebagai penjenayah juga atas keganasan di Asia Barat dan sewaktu Perang Dunia II”.
Astro Awani.
Image may contain: 3 people, people smiling

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena