Tuesday 29 January 2019

[Video Kita bukan mahu batal ECRL tapi tak mampu bayar] Petugas PAS ibarat tempoyak dalam budu & Adun DAP Sheikh Omar Ali dilantik ke lembaga pemegang amanah Yadim.

Selasa, 29 Januari 2019
No photo description available.
TS.
Tempoyak pun tempoyaklah. Janji pemimpin parti ana selesa diatas singgahsana.
Petugas PAS ibarat tempoyak dalam budu – Exco Terengganu

Petugas PAS perlu memahami konsep perjuangan mereka dalam parti agar tidak berlaku lompat parti hanya kerana ingin nama dijulang.

Memetik sumber Sinar Harian, Ahli jawatankuasa PAS pusat yang juga merupakan Exco kerajaan negeri Terengganu, Dr Azman Ibrahim berkata PAS bukanlah parti yang mengejar nama tetapi perjuangannya membawa dasar untuk meletakkan Islam di peringkat teratas.

Menurutnya, petugas parti perlu sentiasa bersedia menjadi seperti “tempoyak” yang diletakkan dalam budu.

Baca lagi https://inforakyat.net/2019/01/23/petugas-pas-ibarat-tempoyak-dalam-budu-exco-terengganu/

Adun DAP dilantik ke lembaga pemegang amanah Yadim

Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Paloh, Johor Sheikh Omar Ali akan dilantik menjadi anggota lembaga pemegang amanah Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (Yadim).
Menurut sumber, Sheikh Omar akan dilantik ke jawatan itu untuk tempoh dua tahun dan watikah pelantikannya akan disampaikan oleh menteri agama Mujahid Yusof di Putrajaya esok.
Sheikh Omar, yang juga exco pembangunan usahawan, koperasi, penerangan dan ekonomi kreatif Johor, mendapat pendidikan peringkat ijazah dalam bidang usuluddin di Universiti Malaya (UM) dengan pengkhususan dalam dakwah.
Pelantikan Sheikh Omar itu dipercayai yang pertama melibatkan pemimpin DAP ke dalam institusi agama berkaitan kerajaan pusat.
“Lagi pun bidang pengajiannya memang dalam pengajian Islam,” katanya.
Yadim kini dipimpim oleh yang dipertuanya yang baru Nik Omar Nik Abdul Aziz, anak bekas mursyidul am PAS Nik Aziz Nik Mat.
Malaysiakini.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena