Thursday 31 January 2019

[Video NAJIB, Macai & Walaun SEBAR BERITA PALSU! PH tunggu apa lagi?] Walaun meracau lagi! Isunya kamu tu PEMBANGKANG & Cara lihat isu Yadim bukti PAS makin sempit.

Khamis, 31 Januari 2019
Imej mungkin mengandungi: 3 orang, orang senyum, teks
Imej mungkin mengandungi: 13 orang, orang senyum, teks
Imej mungkin mengandungi: teks
Isunya kamu tu pembangkang

Cara lihat isu Yadim bukti PAS makin sempit, kata DAP

Pendirian keras PAS yang terus mengecam pelantikan Sheikh Omar Ali menjadi salah seorang anggota Lembaga Pemegang Amanah Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (Yadim) menjadi bukti parti berkenaan kini membawa elemen sempit, kata Timbalan Menteri Belia dan Sukan, Steven Sim.
Menurut Sim selama ini memang PAS kelihatan gemar menghukum bahawa sesiapa saja yang tidak bersama mereka sebagai penentang Islam.
Pada masa sama katanya Naib Presiden PAS Mohd Amar Nik Abdullah tidak lagi mempedulikan fakta yang ada sebaliknya selesa mengikut skrip dibawa Umno.
"DAP sudah berkali-kali menyatakan pendiriannya tentang Islam sebagai agama rasmi dan ia dinyatakan dengan ketika Deklarasi Shah Alam 2012.
"Mesej deklarasi tersebut turut diusung oleh PAS sendiri yang ketika itu bersama Pakatan Rakyat demi untuk membetulkan pembohongan Umno kononnya DAP anti-Islam," katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Terdahulu Sim mengulas mengenai kenyataan Mohd Amar yang mempersoalkan kewajaran Sheikh Omar menyertai Yadim dan menyandarkan hujah itu kepada perlembagaan DAP yang "mempertahankan negara sekular dan banyak menentang agenda Islam."
Untuk rekod Sheikh Omar memiliki ijazah usuluddin dari Universiti Malaya dan pernah menjadi aktivis PAS.
Yadim mempunyai seramai 10 anggota Lembaga Pemegang Amanah. Daripada jumlah itu Sheikh Omar - seorang exco Johor - menjadi satu-satunya wakil yang dilantik daripada DAP.
Anggota lain yang turut dilantik menyertai badan itu ialah Presiden Angkatan Belia Islam Malaysia (Abim), Mohamad Raimi Abdul Rahim, dan bekas presiden pertubuhan itu Dr Muhammad Razak Idris.
Jawatan yang dipertua pula disandang anak bekas menteri besar Kelantan, Nik Omar Nik Abdul Aziz.
Kata Sim DAP menjunjung tinggi Perlembagaan Persekutuan, termasuklah Perkara 3 yang meletakkan Islam sebagai agama rasmi.
Sim yang juga anggota parlimen Bukit Mertajam menambah, DAP tidak menjadikan Sheikh Omar sebagai seorang yang menjauhi Islam.
"Bahkan ia membuktikan bahawa DAP berjaya menampilkan salah seorang pemimpinnya - dalam kalangan ramai lagi pemimpin Melayu muda - yang mampu membela Melayu-Islam," katanya.
Malaysiakini.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena