Thursday 31 January 2019

[Video China and Malaysia 45 years friendship song] Freedom of Association vs Guilty by Association (dikira 'dosa besar' orang DAP Melayu/Islam menyertai YADIM)

Jumaat, 1 Februari 2019
「Gambar pelajar Cina dan pelajar melayu」的圖片搜尋結果
相關圖片
Freedom of Association vs Guilty by Association.
1. Apabila seorang ADUN DAP yang beragama Islam dan berbangsa melayu dilantik menjadi anggota lembaga pemegang Amanah YADIM, kita mendengar " teriakan" ganas dari pelbagai pihak terutamanya mereka yang begitu fobia dengan DAP mempertikaikan pelantikan tersebut.
2. Macam- macam "fatwa" dikeluarkan oleh golongan suci seperti amaran Allah mengatasi amaran YB Menteri Agama seolah olah hukum pelantikan ADUN DAP itu ibarat hukum haram secara "qat'ie" ( decisive ) daripada Al-Quran dan Al-Sunnah.
3. Tak kisahlah ADUN DAP itu muslim atau tidak. Tak kisah lah ADUN DAP tersebut ada kelulusan agama dari pengajian Islam di Universiti atau tidak. Tak kisahlah ADUN DAP tersebut tak mungkin boleh sama sekali secara solo menguasai YADIM atau tidak. Tak kisah lah Adun ini tak pernah sama sekali ditangkap, disiasat atau didakwa dengan kes jenayah melibatkan skandal kewangan atau tidak.
4. Tak kisah lah hak ADUN DAP tersebut dibenarkan atau tidak ,berdasarkan Perlembagaan, untuk laksanakan hak berpersatuan dengan tidak mahu sertai parti Umno atau parti ehem tapi memilih untuk sertai parti DAP.
5. Tak kisah lah istitusi kewangan Islam seperti Tabung Haji ada atau tak ada seorang pun orang DAP di dalamnya. Tak kisah lah pernah Tabung Haji diterajui oleh seorang yang beragama Islam dan orang tersebut pula kini berhadapan dengan pelbagai tuduhan melibatkan skandal kewangan di mahkamah.
6. Satu sahaja kesalahan ADUN DAP tersebut. Ya, sebab beliau dari DAP. Itu sahaja. Hak menyertai DAP dipanggil "freedom of association". Dikira " dosa besar" orang DAP menyertai YADIM pula dipanggil "guilty by association."
YB Sepang.
31-01-2019.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena