Sunday, 10 February 2019

[Video PEGUAM AKUI RAKAMAN SUARA NIK ABDUH TULEN, Pas pun tarik balik samannn] 'Matilah kali ni lebai', mana mau lari BOSSKURRR? Nak makan duit Umno tu makan la, tapi bijak la sikit! Jaga hati penyokong berhempas pulas ikat perut menderma.

Ahad, 10 Februari 2019
Imej mungkin mengandungi: teks
Otai BERSIH
Ini muka depan bukti baru yang di keluarkan oleh Mahkamah tinggi London di mana di dalamnya terkandung pernyataan bukti2 yang di tandatangani sendiri oleh Haji Hadi sendiri. Antaranya ialah ketulinan audio Nik abduh!
Dokumen ini setebal 33 muka surat dan akan di dedahkan kemudian.
Matilah kali ni lebai... mana mau lari BOSSKURRR?

Image may contain: food
Kami Viral
Ahli PAS kena Menggunakan Akal Yang Allah Beri.
Exerpt Malaysiakini
"BMW525, Mini Cooper, Toyota Vellfire, Toyota Camry dan Toyota Fortuner. Laporan memberitahu beliau membeli kereta-kereta mewah ini secara tunai. Dipercayai sekurang-kurangnya dua pemimpin PAS membelanja hampir RM100,000 setiap seorang untuk membeli nombor plat VIP ini"
Sarcasm aside, orang cerdik biasa tidak akan beli kereta cash. terutama sekali kereta mewah. Kalau orang yang cerdik, bila dia ada cash, dia akan invest duit tersebut dan hanya ambil dividen, manakala kereta mewah tersebut akan di beli menggunakan loan bank.
Kalau pemilik syarikat pula, dia biasanya akan beli kerete mewah tapi dengan mengunakan duit syarikat. Dari situ syarikat dia boleh dapat perlepasan cukai dan dia hanya akan ambil elaun yang secukupnya dari syarikat.
Itu kita cerita pasal orang cerdik, ni lah sebab kenapa aku cakap pimpinan PAS tak cerdik. Beli kereta mewah cash, lepas tu nombor plate pulak sampai 100 ribu. Ahli PAS bawahan yang gaji bawah paras kemiskinan di kerah derma sana sini bila kantung parti sudah kering. Tu pun boleh lagi presiden PAS bagi argument yang PAS ada beratus2 cawangan, beribu-ahli dan PASTI, jadi PAS dapat dana dari sini. Aku counter senang aje, kalau ada banyak ahli dan cawangan, kenapa kena bukak tabung milo? Bukan sekali, berkali-kali. Lepas tu pulak harakah sendiri dah nak bangkrup sampai tak mampu nak bayar supplier dan gaji pekerja.
Pimpinan PAS kena ambil iktibar dari kes kartel ampang Adam Rosly. Adam Rosly ni pun dia kantoi sebab apa? Pamer kemewahan di instagram lalu pakai #demirakyat. Bila dah kena kutip mengikut Seksyen 32(8)(c) dan Seksyen 89 Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram, Pencegahan Pembiayaan Keganasan dan Hasil Daripada Aktiviti Haram 2001 (Akta 613),( yang boleh dihukum penjara maksimum lima tahun atau denda atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan) mulalah mengelabah nak carik statement transaksi.
Dia ingat dia boleh lepas bagi alasan beli banglo bernilai RM1.2 juta di Kampung Melayu, Ampang, secara "tunai", pinjaman wang daripada 'Along' sebanyak RM500,000 dan pinjaman RM200,000 daripada ibu mentua dan neneknya. Ingat keyword "TUNAI".
Itu pun kena, sebab bagi penyataan palsu. Dan dia sedang bahagia di dalam; lepas ni meriah la penjara sebab ada tukang bagi tazkirah "dhuha"
Lain kali, nak makan duit UMNO tu makan la, tapi bijak la sikit. Jaga hati penyokong yang berhempas pulas ikat perut menderma dan jangan tayang kekayaan pada umum.

1 comments:

ahmad salleh said...

Tak berapa cantiklah kandungan posting ini, kerana ada tunjuk ajar bagaimana hendak menutup serta mengaburi kerja mencuri atau terima rasuah.

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena