Tuesday 9 February 2016

Dewan Ulama Pas - Tolong-tolong perati gambar ni...Neh lebih dari Lim Kit Siang lagi?

Selasa, 9 Februari 2016
Selamat Tahun Baru Cina
Saya ucapkan Selamat Tahun Baru Cina pada seluruh masyarakat Tiong Hua. Semoga tahun baru ini lebih aman dan makmur dari tahun sebelumnya. Bersama kita bina sebuah Malaysia yang aman dan makmur penuh dengan nilai nilai persaudaraan dan kerahmatan.
Bersama kita Selamatkan Malaysia. 
KHALID SAMAD

ADUN Paya Jaras Sudah Terbabas...

 Imej Dewa Kekayaan dalam kepercayaan masyarakat Cina yang ditiru oleh Adun Pas itu.

Ramai kecam Adun Pas gara-gara muncul jadi Dewa Kekayaan
Mengulas kontroversi dicetuskan pemimpin Pas di negeri yang masyarakatnya bersifat majmuk itu, penganalisis politik, Dr Mazlan Ali berkata, hukumnya jelas haram jika berdasarkan perbezaan tiga pegangan utama orang Cina iaitu agama tradisi, Buddha dan falsafah, terutamanya Confucianisme. 

“Agama Cina wujud lebih awal dari Buddhisme dan Confucianisme. Kepercayaan supernatural, kuasa alam dan dewa-dewi adalah bentuk agama tradisi Cina yang kemudian bercampur aduk dgn falsafah dan agama Buddha. 

“Ringkasnya ialah agama tradisi + falsafah = lahir Taoisme manakala falsafah yang sudah bercampur dengan agama tradisi dan Buddha melahirkan falsafah agama seperti Buddha Zen. 

“Agama tradisi Cina + Buddha = lahirlah Buddha Mahayana. Dari Mahayana lahirnya dewa yang dianggap sebagai tokoh-tokoh Buddha seperti Amitabha, Dewi Mazu dan lain-lain,” jelasnya kepada Malaysia Dateline. 
Posted by mountdweller 

Dewan Ulama Pas - Tolong-tolong perati gambar ni...

Dah agak lama aku tak merapu merepek hal ehwal Pas, bukan tak ada isu, banyak,, tetapi rasa dan meluat dah dengan gelagat segelintir pimpinan Pas... entahlah,, bukan lagi nak ganti umno, malah errmmm...

Ni ada lagi satu kisah terkini,, menjadi perbualan ramai.... 

 Kalau berpakaian macam ni OK lagi,
satu pembaharuan, sumber inspirasi, mana tahu nanti akan ada feshion designer dari ahli Pas buat Jubah Beruniform macam ni hantar kat negera Arab,,, mungkin boleh dapat derma lagi,, kalau dulu Najib Presdien Umno dapat, kali ini Presiden Pas pula dapat 2.6 Billion..

Boleh simpan tabung jihad tin milo.
Tapi 3 gambar dibawah ni seorang Adun Pas Selangor punyalah nak dapat undi Cina sanggup berpakaian tok pekong Cina,,, agak-agak la...  


Bab hukum aku tak berani nak pertikai, sebab parti Pas ramai ulama,,, tapi,, adoi.... susah mau celita... lu sendiri fikir la.... Lim Kit Siang tok Pe Kong DAP pun tak perlu pakai macam tu,,, ni lebih dari Lim Kit Siang lagi,,, patutla duk benci sangat dengan Dap...
Posted by 

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena