Monday 5 September 2016

Menyangkal laporan Perak negeri KEDUA TERMISKIN! Menteri (Rahman Dahlan) dinasihati supaya menyemak data.

Isnin, 5 September 2016
Image result for Gambar kemiskinan di perak

Menteri dinasihati semak data sebelum sangkal laporan Perak negeri kedua termiskin

Ahli Parlimen Serdang, Dr. Ong Kian Ming berkata, laporan yang dikeluarkan Khazanah Research Institute (KRI) itu baru-baru ini adalah berdasarkan Laporan Penyiasatan Pendapatan Isi Rumah dan Kemudahan Asas 2014 yang dikeluarkan Jabatan Statistik.
Berdasarkan data laporan penyiasatan berkenaan, katanya, negeri Perak mencatatkan 21.3 peratus jumlah penduduk yang memperoleh pendapatan di bawah RM2,000 selepas Kelantan (31.4 peratus).
Agensi yang mengeluarkan data berkenaan pula, kata Ahli Parlimen Sedang itu, diletakkan di bawah Unit Perancangan Ekonomi (EPU) dalam bidang kuasa Rahman Dahlan selaku menteri yang bertanggungjawab.
“Justeru itu, mempersoalkan laporan KRI yang berdasarkan statistik yang diperoleh daripada Jabatan Statistik menunjukkan tahap kejahilan dan ketidakcekapan Rahman Dahlan,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Dr Ong turut secara sinis meminta supaya Rahman Dahlan mendapatkan taklimat daripada Jabatan Perangkaan berkaitan laporan penyiasatan berkenaan bagi membolehkan Ahli Parlimen Kota Belud itu memahami statistik yang disediakan.
“Malah, saya yakin bahawa salah seorang pelajar yang sedang melakukan internship di Felo Perdana di bawah seliaan Rahman Dahlan boleh memberikan taklimat mengenai asas-asas statistik dan bagaimana untuk memahami laporan sedemikian,” tambahnya.
Rahman Dahlan seperti yang dilaporkan media semalam menyangkal laporan KRI dan mempertahankan pentadbiran Ketua Menteri Perak, Datuk Seri Zambry Abdul Khalid yang kononnya didakwa membawa banyak pembangunan terhadap negeri itu.
Sehubungan itu, Rahman Dahlan meminta supaya laporan dan statistik yang tepat diberikan kepada KRI bagi memperbetulkan laporan berkenaan. – Roketkini.com

1 comments:

Unknown said...

Perhatian !!! Perhatian !!!!
Adakah anda memerlukan pinjaman? Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membersihkan hutang anda atau anda memerlukan pinjaman modal untuk meningkatkan perniagaan anda? Adakah anda pernah ditolak oleh bank dan agensi kewangan yang lain? Cuma perlu, kerana kita berada di sini untuk semua masalah kewangan anda. Kami memberi pinjaman pada kadar faedah sebanyak 2% kepada orang ramai, syarikat dan masyarakat dengan cara yang jelas dan mudah difahami, terma dan syarat ini.
Tiada pemeriksaan kredit diperlukan, 100% dijamin. Sila memohon sekarang melalui e-mel kami dan anda akan gembira anda lakukan kerana kami akan membuat semua masalah kewangan anda satu perkara yang telah lalu.
 
Emel kami di: (Caroljonesloanfirm@gmail.com)

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena