Wednesday 8 August 2018

[Video Bila UMNO Minta Lim Guan Eng Letak Jawatan, Ini Yang Jelutong & Kapar Buat] Parlimen lulus usul RUU MEMANSUHKAN GST! LGE - “Akhirnya, GST sudah mati” & Al-Fatihah, GST! 'Umno tak boleh buang masa pertahan Najib'.

Khamis, 9 Ogos 2018

Foto Suara Rakyat.
Alhamdulillah,

KUALA LUMPUR: Dewan Rakyat hari ini meluluskan rang undang-undang memansuhkan cukai barangan dan perkhidmatan (GST) selepas 3 tahun dilaksanakan kerajaan Barisan Nasional (BN).

“Akhirnya, GST sudah mati,” kata Menteri Kewangan Lim Guan sejurus RUU diluluskan, disambut oleh “Al-Fatihah, GST” oleh seorang wakil rakyat.

KETIKA GST dilaksanakan:
"Harga barang boleh turun kerana GST" - Ahmad Maslan

KETIKA SST bakal dilaksanakan:
"Kerajaan tidak menjamin harga barang tidak akan naik selepas SST dilaksanakan. Jika ada naik kenaikan itu tidak setinggi kesan GST" - Lim Guan Eng

'Umno tak boleh buang masa pertahan Najib'

Setiausaha Agung Umno Tan Sri Annuar Musa berkata parti itu tidak boleh lagi membuang masa mempertahankan bekas presiden Datuk Seri Najib Razak.
Beliau juga menyifatkan Najib - yang kini berdepan tujuh pertuduhan pecah amanah, salah guna kuasa dan pengubahan wang haram - sebagai "beban" yang tidak lagi boleh dipikul Umno.
“Kami perlu teruskan perjalanan ini. Kami tidak akan tunggu. Kami tidak akan bazirkan masa mempertahankan Najib.
“Kami dalam Umno tidak boleh bawa beban ini selamanya. Perlu diputuskan. Jika ini semua tanggungjawab beliau (Najib)," katanya (gambar) seperti dipetik The Malaysian Insight.
Kenyataan itu sehari selepas Presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berkata Najib tetap perlu dihormati.
Zahid mengulas kenyataan bekas menteri Datuk Seri Johari Abdul Ghani yang berkata Najib tidak seharusnya berkempen untuk BN di PRK Sungai Kandis minggu lalu.
'Takkan kerana seorang'
Sementara itu, Annuar berkata Umno perlu menumpukan usaha membina semula parti itu kerana ia lebih penting daripada mana-mana individu.
“Najib hanya satu orang, tidak ada orang yang amat diperlukan. Najib bukan lagi presiden parti, bagi saya beliau hanya ahli parti. Sama ada orang sokong dia atau tidak, ia tidak penting.
"Parti lebih penting berbanding mana-mana individu. Najib sudah melepaskan semua jawatannya dan kini parti di bawah pentadbiran baru. Kami akan buat dengan cara baru.
"Kami tidak akan tunggu Najib selesaikan kesnya di mahkamah,” kata anggota parlimen Ketereh itu lagi.
Annuar merupakan pembela Najib paling lantang dalam berhubung skandal 1MDB sebelum kekalahan BN pada PRU ke-14.
Namun beliau kini nampaknya menjarakkan diri daripada isu itu kini.
Dulu pemimpin Umno bertanggungjawab mempertahankan Najib kerana beliau adalah perdana menteri dan presiden parti, katanya lagi.
"Saya fikir ia sangat mudah. Najib dulu perdana menteri dan presiden parti. Bila ada kontroversi, kami ada etika asas tertentu, amalan dan juga tradisi.
"Ada prinsip tanggungjawab kolektif dan kecenderungan untuk meragui kepimpinan tertinggi berkenaan perkara tertentu," katanya.
Bukan Umno undang Najib
Berhubung penglibatan Najib di Sungai Kandis, Annuar menyuarakan perkara sama seperti Zahid iaitu kehadirannya atas jemputan calon BN Datuk Lokman Noor Adam.
"Apabila kita semak, calon kita Lokman yang jemput dia. Kita tidak halang (Najib) kerana dia ahli parti.
"Hendak kata strategi utama kita ialah menjadikan Najib sebagai jurukempen utama adalah salah. Itu saya boleh jamin, bukan strategi kita. Keputusan kita ialah kempen di Sungai Kandis tanpa Najib," katanya.
Lokman tewas di tangan calon PKR Mohd Zawawi Ahmad Mughni dengan hanya mendapat 38 peratus daripada jumlah undi.
Malaysiakini.

1 comments:

Unknown said...

Mohon maaf jika postingan ini menyinggung perasaan anda semua tapi saya hanya mau menceritakan pengalaman pribadi saya yang mengubah kehidupan saya menjadi sukses sekarang. dulu Saya bekerja di Singapura, tapi saya tidak menyerah dengan keadaan saya, tetap ikhtiar. Dulu pengen pulang ke indonesia tapi gak ada ongkos. sempat saya putus asa,gaji pun selalu di kirim ke indonesia untuk biaya anak sekolah, sedangkan hutang banyak, kebetulan buka-buka internet mendapatkan nomor hp Mbah Suro +6282354640471 katanya bisa bantu orang melunasi hutang melalui jalan Pesugihan Dana Ghaib. dengan keadaan susah jadi saya coba beranikan diri hubungi dan berkenalan dengan beliau Mbah Suro, Dan saya menceritakan keadaan saya. Beliau menyarankan untuk mengatasi masalah perekonomian saya dengan Pesugihan Dana Ghaib nya. Dan alhamdulillah benar-benar terbukti nyata hasil nya sekarang. terima kasih banyak ya allah atas semua rerjekimu ini. Beliau juga bisa bantu seperti Pemasangan nomer Togel,pelet, dll

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena