Saturday 11 January 2014

Kedai Kopi Gelak Kuat-Kuat!...Tak tercapai akal mu macai - WiFi Password

Ahad, 12 Januari 2014
Photo: Sila gelak kuat2 bila lepak kat sini oke.

Membezakan kita dengan macai Umno...
Apa yang membezakan kita dengan Macai UMNO adalah dari segi intelektual kita. MAcai UMno intelek rendah sikit.
Jadi, siapa dapat jawab soalan wifi ni?

Terbeban hutang yang kronik...
Photo: Rupa2nya kerajaan kita prihatin. Tak sangka admin.

Kikikiki
Semakin ramai terbeban hutang -Sinar Harian

SHAH ALAM – Akibat kenaikan kos sara hidup, pakar menjangkakan lebih ramai rakyat di negara ini bakal berdepan masalah hutang yang kronik.

Ketua Jabatan Pengurusan Sumber dan Pengajian Pengguna, Fakulti Ekologi Manusia, Universiti Putra Malaysia (UPM), Dr Mohamad Fazli Sabri berkata, hal ini berlaku kerana hutang untuk menampung kekurangan atau ketidakcukupan pendapatan kesan daripada kenaikan harga barangan.

Menurut beliau, peningkatan yang berlaku ini sudah pastinya akan menyebabkan pengguna bandar terutama dalam kalangan berpendapatan sederhana rendah dan rendah (miskin bandar) rasa terbeban.

“Pendapatan yang diperoleh terpaksa dibelanjakan bagi memenuhi keperluan perbelanjaan semasa yang semakin meningkat dan menyebabkan keadaan ketidakcukupan pendapatan berlaku.

“Ada dalam kalangan mereka yang tidak mampu terpaksa memikirkan bagaimana hutang atau pinjaman sedia ada perlu dijelaskan,” katanya.

Kesan daripada itu, beliau menjangkakan ada dalam kalangan pengguna yang akan mengambil jalan mudah dengan membuat pinjaman daripada sumber terlarang seperti syarikat pemberi pinjaman wang yang tidak sah atau berlesen bagi menampung kekurangan atau ketidakcukupan pendapatan.

“Malah, ada yang sanggup berhutang dengan ceti haram atau ‘Ah long’. Ini akan menyebabkan mereka terdedah kepada ancaman keselamatan diri dan keluarga,” ujarnya.

http://www.sinarharian.com.my/nasional/semakin-ramai-terbeban-hutang-1.239442



0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena