Sunday 26 January 2014

Gambar Himpunan TURUN 2.0 di Seberang Jaya...Protes 'kandar sayur' di PP hari ini

Ahad, 26 Januari 2014

Protes 'kandar sayur' di PP hari ini




Orang ramai pelbagai kaum hari ini berkumpul di Sunway Carnival Mall, Pulau Pinang bagi menyatakan bantahan terhadap kenaikan harga barang dan kos sara hidup.

Mereka membawa kain rentang dan melaungkan slogan menentang cukai barangan dan perkhidmatan (GST), menuntut harga penurunan harga barangan keperluan asas serta mengejek kenyataan kangkung perdana menteri.

“Kangkung turun” antara laungan yang kedengaran dalam perhimpunan itu.

Selain kangkung,pelbagai sayur-sayuran turut dikandar ke perhimpunan itu, sekali gus menjadikannya penuh warna warni.

Wakil rakyat pembangkang Lee Khai Loon yang terkenal dengan flash mobkangkungnya sebelum ini turut kelihatan, selain Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramzli dan exco Pulau Pinang Dr Afif Bahardin.



Dari gambar-gambar di atas..

Cikgu Man, ADUN Lunas sanggup berkereta dari Kedah merentas sempadan semata-mata untuk bersama rakyat dalam himpunan ini..

Cikgu Fariz Musa juga berkereta dari Terengganu dan bertolak pada jam 4.00 pagi dair Terengganu ke Pulau Pinang untuk sertai himpunan ini..

Chegu Bard pula aku tak tahu dia datang dari mana sebab nak tanya tak sempat jumpa pun dia..

Manakala Rafizi pula terbang dari KL ke Pulau Pinang semata-mata untuk memberikan ucapan dalam himpunan ini, selesai berucap bergegas ke lapangan terbang untuk pulang ke KL..

Tetapi selain dari YB-YB dari PR Pulau Pinang yang turut hadir untuk bersama rakyat ini iaitu TKM1 Hj Rashid, Dr. Afif, Sim Tze Tzin, Khai Loon, Lau Chee Kiang dam Ong Chee Wen...

Kemana agaknya lain-lain individu yang kini bergelar YB yang sebelum PRU13 lalu sering menjerit 'Demi Rakyat' dan mendakwa akan bersama rakyat dalam apa jua situasi dalam berbagai ceramah?

Adakah mereka hanya bersama rakyat hanya sebelum PRU sahaja? setelah mereka bergelar YB rakyat tak dipedulikan mereka?.. bak kata orang Penang "Mampuih pi kat hang!!"

Isu yang dibawa disini ialah isu kenaikkan harga barang yang membebankan rakyat.. jika rakyat perlu memperjuangkannya secara sendirian apa gunanya 'Wakil Rakyat'?

Adakah kerana hidup mereka selesa kini maka rakyat dibiar memperjuangkan sendiri nasib mereka?

Jika benar begitu... ingatlah "RAKYAT HIRED! RAKYAT FIRED!!"

Lagi gambar-gambar dan video perarakan silalah lihat di SINI
Mk/Posted by Anak Sungai Derhaka

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena