Thursday 16 January 2014

Ejek PM bermakna anda ejek diri sendiri' Ye ke?

Jumaat, 17 Januari 2014

'Ejek PM bermakna anda ejek diri sendiri' Ye ke?





PEMIMPIN JUGA PERLU FAHAM 
GURAUAN DAN EJEKAN RAKYAT
Ahli Parlimen Pulai Datuk Nur Jazlan Mohamed menganggap mereka yang mengejek Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dengan lawak 'kangkung' sebagai mengejek diri sendiri.
Beliau berkata terdapat batasan antara mengejek dan berjenaka yang boleh menjatuhkan imej negara.

"Jangan fokus perkara kecil, lihat secara penuh (ucapan PM)... orang di sini ambil mengenai kangkung dan siarkan di media sosial.

"Adakah anda sedar anda mengejek pemimpin negara ini? Ia bermakna anda mengejek diri sendiri.
Mk./Utusankini

 


  • Raja Mohd Shahrim · 6,844 subscribers
    Rakyat tak ejek Najib.. tapi dia yg mahu diejek oleh rakyat.. UMNO dan pemimpinnya ibarat kangkung dan belacan...lelama berkangkung juga...

  • Rnl Harfsham · Chunin at Smk pinggan-pinggan pitas
    Setiap apa yang berlaku pasti ada hikmahnya.. dan setiap kesilapan yang berlaku pasti ada jalan penyelesaiannya.. Jangan jadikan isu kangkung ne sebagai satu altenatif untuk mengurangkan beban rakyat.. Ada masanya kita sebagai rakyat malaysia perlu bertindak untuk meluahkan pendapat..Bukankah kita mengamalkan sebuah negara demokrasi?? So tidak salah untuk rakyat meluahkan andaian mereka, seandai perkara itu sememangnya tidak wajar dan tidak setaraf dengan isi ucapan. Bukankah ucapan yang dianggap "PERKARA KECIL" sedemikian turut mencerminkan bagaimana kepimpinan seseorang pemimpin itu.. Ingatlah segalanya bermula daripada sekecil-kecil perbuatan, bagaimana mungkin hendak mengurangkan beban rakyat sekirany perkara yang dianggap kecil ini tidak dititikberatkan.. Cuba jangan menganggap diri sentiasa benar.. Pemimpin salah, rakyat tegur.. Rakyat salah, pemimpin tegur..
    Fikir-fikirkan dan selamat beramal.. :putnam:

    • Ramli Abd Samad ·  Top Commenter · Penang, Malaysia
      Nampaknya Nur Jazlan Mohamed pun bersikap seperti Parlimentarian Kang Kung. Dalam sebuah negara terbuka tak ada salahnya rakyat me'lampooning' Ketua Esksekutif negara apabila ketuanya menampilkan ciri-ciri 'kekangkangunan' pada saat rakyat sedang stres dengan bebanan kos sara hidup meskipun negara kaya dengan sumber alam.Najib tidak sekali menampilkan ciri-ciri kepimpinan untuk meringkankan kegetiran hidup rakyat majoriti dalam konteks rakyat sedang dibelenggui dengan kos hidup yang menggigit kualiti hidup mereka melainkan melencong ke cerita kang kung.

      • Wayang HitamPutih ·  Top Commenter
        kalau berjenaka biarlah masa yg sesuai.... adakah patut ditengah kemelut/isu kalimah Allah belum selasai.... kenapa PM berdiam diri seribu bahasa dan sanggup pula berjenaka pasal sayur kangkung....? adakah PM cuba mengalihkan isu sebenar. Cuba imbas kembali isu novel interlok beberapa tahun lalu yg mana hampir hampir menjadi tegang, malah berita perdana mengalihkan perhatian... asyik memaparkan cara layanan PM kepada peminat/penyokong dalam twiternya... saya sugguh malu melihat seorang PM seperti ini.... adakah PM terperingkap konsep 1M'sia yg diperkenalkannya sendiri....?

        • Leslie Chan ·  Top Commenter
          Kah!kah!kah! Ini betul2 mp kangkung dan kongkang,kah!kah!kah! Woit! Sejak bila najib the haprak jd pemimpin negara,kah!kah!kah! 52% rakyat msia tidak memilih najib,kah!kah!kah! Cuma najib the kangkung yg syok sendiri,kah!kah!kah!itu hari hanya kj yg skg najib the kangkong kah!kah!kah!oleh itu kj dinobatkan kangkung jamaludin,kah!kah!kah! La ni saekor lg kangkung bernama nur jakang mohd kung dinobatkan sbg geng2 kangkung,kah!kah!kah! Yg lain diam aje,takut masuk geng kangkung ke,kah!kah!kah!

        0 comments:

        Post a Comment

        Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
        SILA LAYARI
        Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
        PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

        Popular Posts

        © 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

        Designed by ScreenWritersArena