Friday 24 October 2014

Keajaiban Cendawan Mekah! InsyaAllah, Dengan air teh bergula dibuat ubat kencing manis...

Sabtu 25 ktober 2014
Assalamualaikum..
Alhamdulillah..dh rmai yg amalkan mnum air benih cendawan Mekah. Maklumbalas dr pelanggan ckup baik skali.
Kpd yg masih belum amalkan , elok cuba utk merawat pelbagai penyakit.
Insyaallah mudah2an sembuh.
Sedikit petua...
Kalau pagi2 sebelum sarapan,elokkan amalkan mnum air benih cendawan Mekah. Ia jadi sebagai antibodi utk badan kita. Memang mujarab utk tubuh badan. X rugi kalau amalkan ini tiap2 hari sebelum jamah makanan.

Cendawan Mekah | Mud-mud | Kombucha | Kulat Song

Masa raya ari tu....aku dapat satu lagi benda baru dalam hidup aku... Ni baru bes.... sentiasa dapat pengalaman dan pengetahuan baru.... Aku dapat tau nie lepas pegi ziarah kubur datuk aku.... Lepas pegi kubur... pegi la ziarah sedara yang tinggal dekat situ... Maka layan la orang tua duk sembang... Last-last keluar pasal kulat song... Atau nama luarnya... kulat mud-mud...

Aku duk pikir-pikir la....menatang apa nie... Sambil duk pasang telinga depa duk sembang... maka aku tertarik la pasal satu topik... air dari kulat nie boleh menyembuhkan pelbagai penyakit termasuk dapat mengawal kencing manis.... Dan yang menariknya.... air dier tu hasil dari air teh yang ditaruk gula juga! 

Yang selaput putih tu la cendawan mekah atau kulat song tu...
Maka...rasa nak tau tu makin kuat la kan.... sekali ayah aku kata...memang ada dah kat umah... apa lagi....aku nak try la cam ner rasanya.... Terus mintak secawan ( cawan zam-zam tu jer)... Rasanya macam cuka epal... masam-masam gitu.... Not bad sangat la untuk kategori ubat.... 

Sampai je kat sini... aku rasa nak selidik lagi...sebab ayah aku tak tau asal-usul kulat nie... Maka aku godek-godek la dalam internet.... Maka dapatla sedikit info pasal kulat nie.... Rupa-rupanya nama sebenarnya ialah Cendawan Mekah....atau lebih popularnya... Kombucha... 

Kulat nie boleh menebal sampai beberapa inci..
Asal-usulnya.... ada kaitan dengan Manchuria...Tapi ada jugak yang kata kehidupan asal kulat nie di dalam air zam-zam... Aku tak pasti jugak.. Cuma yang agak pastinya.....dari sumber di SINI, air kombucha nie sememangnya menjadi minuman kesihatan di Manchuria pada zaman dahulu kala... Dan hasil dari rutin meminum air nie.... Takde sorang pun dari kalangan depa nie...ada penyakit kanser! 

Kirenye.... sapa yang nak try ubat yang murah dan sememangnya boleh re-fill nie... Sila la bela cendawan nie di rumah.... Ayah aku try...sememangnya kencing manis terkawal... yang penting...korang kene jaga kebersihan... Macam mane nak bela cendawan mekah nie?

Cara dier senang jer.... Bela kulat nie dalam air teh bergula di dalam balang kaca...kemudian tutup dengan kain... Kasi dier bernafas sikit... Pastu minum je air tu.... Bila dah nak habis..re-fill je la... Modal dier hanya serbuk teh dan gula jer.... GULA tu.... Dengan air teh bergula dibuat ubat kencing manis...tak ke ajaib tu...he he he... Selain kencing manis...dikatakan jugak boleh mengelakkan gout, mengurangkan kolestrol, asma, batuk, dan lain-lain.... Boleh baca dekat SINI.

P/S: Sape berminat... boleh beli dengan ayah aku..he he

2 comments:

Wanrusli78 said...

Assalamualaikum..saya ada menjual jus alga mekah di area sri kembangan..jika berminat sila call / whatapp 0134075321..rusli..tq

Syam said...

Area taman sri manja boleh hubungi sham 011-11556215

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena