Friday 30 October 2015

Amaran Pas - Jangan 'marah' kami masuk kawasan DAP! Okok! DAP pulak mungkin tanding 8 kawasan PAS di Selangor.

Sabtu, 31 Oktober 2015

Amaran PAS - Jangan Marah Kalau Kami Masuk Kawasan DAP




Kawasan mereka mungkin akan dirobek DAP dalam pilihan raya umum lalu, tetapi wakil-wakil rakyat PAS berkaitan tidak melihat perkara itu sebagai ancaman yang nyata.

Malah, ketika dihubungi, mereka yakin rakyat akan membuat pilihan bijak dalam pilihan raya umum akan datang, walaupun mungkin berdepan jalan sukar pertembungan tiga penjuru dengan BN.

“Semua parti ada hak bertanding. Masuk pilihan raya untuk bertanding, bukan bersanding.
BLM.


DAP mungkin tanding 8 kawasan PAS di Selangor

DAP mungkin akan bertanding di lapan kerusi PAS dalam pilihan raya umum akan datang dan sudah bersedia ke arah itu, kata setiausaha publisitinya Tony Pua.

Kerusi-kerusi itu ialah Taman Templer, Lembah Jaya, Paya Jeras, Sri Serdang, Meru, Cempaka, Dusun Tua dan Tanjung Sepat.

“Inilah lapan kerusi yang kami percaya mempunyai pengaruh ketara dan boleh menang,” katanya dalam sidang media di Kuala Lumpur hari ini.

“Kerusi-kerusi ini dipilih kerana kami percaya jika berlaku pertembungan tiga penjuru, kami dapat menang, yang mana tidak akan menjejaskan cita-cita Pakatan Harapan untuk membentuk kerajaan di Selangor,”

Keputusan lanjut bagaimanapun akan diputuskan setelah perbincangan Pakatan Harapan Selangor, melibatkan DAP, PKR dan AMANAH.

PAS tidak bergabung dalam Pakatan Harapan tetapi menegaskan masih bersama PKR dalam Pakatan Rakyat.

DAP dan PAS sebelum ini bersekutu dalam Pakatan Harapan tetapi hubungan itu tidak dapat kekal lama setelah perbalahan berterusan, terutamanya dalam isu langkah pelaksanaan hudud di Kelantan.
Batu vs kayu.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena