Saturday 31 October 2015

Subsisdi BERAS, minyak & gula untuk rakyat dihapuskan! RAKYAT pulak KENA GST...Mamposlah!

Ahad, 1 November 2015
18 hrs 
 

Bayang kan
Dulu dan sekarang....!!!


SUNGGUH MUDAH jadi KERAjaan LANUN..

KINI... Subsidi beras Super Tempatan ST15 utk rakyat pula dimansuhkan, ATAS ALASAN KETIRISAN..

Jika alasan ketirisan digunakan utk mansuhkan subsidi rakyat, KENAPA KERAjaan tidak BERANI mansuhkan saja SEGALA 'SUBSIDI' utk menteri2 yg mana saban tahun Laporan Ketua Audit Negara melaporkan KETIRISAN & KEBOROSAN KERAjaan BN !!!

Lepas ni subsidi apa pula kena tarik dan alasan apa pula kjaan akan beri.. ???

SUBSIDI DIHAPUSKAN & RAKYAT KENA GST..
KERAjaan UMNO/BN mmg **** !!!


Subsidi beras Super Tempatan ST15 dimansuhkan


Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani (MOA) memansuhkan program subsidi beras Super Tempatan 15 peratus hancur (ST15) berikutan terdapat banyak masalah ketirisan berkaitannya.
Setiusaha Bahagian Industri Padi dan Beras MOA, Samsuddin Ismail dalam satu kenyataan semalam berkata, kajian mendapati antara masalah yang berlaku ialah beras yang sepatutnya dikeluarkan untuk rakyat Malaysia berpendapatan rendah boleh dibeli oleh bukan warganegara.
"Ada juga laporan mendapati terdapat tempat yang tidak mendapat bekalan mencukupi manakala ada tempat yang mempunyai bekalan berlebihan," katanya.
Beliau berkata walaupun beberapa tindakan telah diambil kementerian termasuk menghentikan lesen pihak terbabit tetapi masalah berkenaan masih timbul.
"Sejak dua bulan lalu, kami telah mencari jalan terbaik bagi memikirkan mekanisme baru yang akan memastikan bantuan yang diberikan lebih menepati golongan sasaran dan benar-benar memberi manfaat kepada rakyat termiskin," katanya.
Samsuddin berkata pengagihan beras ST15 bermula pada 2008 adalah program sementara untuk golongan termiskin membeli beras pada harga paling rendah.
Beras ST15 adalah beras tempatan yang mempunyai kandungan 15 peratus beras hancur yang kualitinya sedikit rendah berbanding beras tempatan biasa ST5 dibeli oleh majoriti pengguna dengan kandungan lima peratus beras hancur.
-Bernama
Malaysiakini.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena