Tuesday 27 October 2015

PAS cuba meraih undi sebagai parti pembangkang! "Tetapi akhirnya menyokong kerajaan?"

Rabu, 28 Oktober 2015

Khalid Samad Persoalkan Hala Tuju Parti Islam SeMalaysia (PAS)

KUALA LUMPUR: PAS perlu menjelaskan jika parti Islam itu mahu kekal sebagai parti pembangkang atau memihak kepada Barisan Nasional (BN).

Pengarah Komunikasi Parti Amanah Negara (Amanah) Khalid Samad berkata walaupun PAS ada hak untuk memilih dengan siapa mereka mahu bekerjasama, parti itu harus menyatakan dengan jelas hala tuju politik mereka.

"Mereka perlu menyatakan hala tuju parti, sama ada mereka mahu perubahan dalam kerajaan atau kekal dalam pembangkang dan pada masa sama mempertahankan Barisan," katanya pada sidang media di lobi Parlimen pada Selasa.

Beliau berkata PAS perlu memberikan gambaran jelas mengenai hala tuju parti itu supaya pengundi boleh membuat pilihan tepat pada pilihan raya.

Khalid Samad mendakwa PAS cuba meraih undi sebagai parti pembangkang tetapi akhirnya menyokong kerajaan.

Timbalan Ketua Whip Parti Keadilan Rakyat (PKR) Abdullah Sani Abdul Hamid berkata PAS tidak konsisten dalam perkara itu.

"Mereka tidak konsisten walaupun dalam hala tuju politik mereka sendiri," katanya.

Setiausaha Organisasi Kebangsaan DAP Loke Siew Fook hanya mahu mengucapkan 'selamat maju jaya' kepada PAS dalam usaha mereka.

Pemimpin Pakatan Rakyat diminta mengulas mengenai kenyataan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang bahawa parti itu sedia menjalin kerjasama dengan Barisan demi kebaikan bersama.


SedakaSejahtera.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena