Sunday 18 October 2015

[Video] Hadi tidak anggap Amanah ancaman besar PAS...Tapi dok hentam siang malam?

Ahad, 18 Oktober 2015

Bukan ancaman besar, tapi dok hentam siang malam?


Hadi tidak anggap Amanah ancaman besar PAS

OLEH SHERIDAN MAHAVERA



Pemimpin PAS berusaha menyingkirkan impak pesaing mereka Parti Amanah Negara (Amanah), dengan mengadakan perhimpunan raksasa di Kelantan malam tadi yang cuba untuk meningkatkan semangat parti Islam itu dalam menghadapi masa depan lebih mencabar. 

Penolakan paling besar datang daripada Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang, yang memberitahu pemberita Amanah bukan satu ancaman besar kepada parti Islam itu. 

Walaupun beliau memandang ringan kesan parti baharu berkenaan, perhimpunan itu menyaksikan Hadi dan ramai pemimpin kanan lain membuat “kecaman berselindung” terhadap Amanah, yang ditubuhkan beberapa ahli-ahli Parlimen PAS terkenal. 

"PAS menghadapi cabaran lebih besar pada 1978 apabila ia kehilangan kerajaan Kelantan dan satu pertiga daripada ahli dan pemimpinnya meninggalkan parti," Hadi berkata merujuk semasa pimpinan Tan Sri Asri Muda. Asri, yang ketika itu memegang jawatan presiden PAS meninggalkan parti dan bersama-sama pengikut setia beliau bagi membentuk Hamim. 

Satu lagi puak ahli-ahli PAS membentuk Berjasa dan kedua-duanya bertanding menentang PAS pada pilihan raya seterusnya. – 18 Oktober, 2015. 

Posted by mountdweller

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena