Tuesday 20 October 2015

BONGKAR KELICIKAN UMNO & KERjaan BN! "Rompakan Siang Hari" Pakatan Harapan mansuh tol PLUS jika menang PRU14

Rabu, 21 Oktober 2015


BONGKAR KELICIKAN UMNO & KERAjaan BN !!!


Patutler di bawah pemerintahan Najib, UEM telah ambil alih PLUS..

KENAPA UEM ??? kerana UEM adalah hak milik penuh KHAZANAH & di dlm Board of Directors KHAZANAH pula ada penyangak2 UMNO.. antaranya;

1) Najib Razak - Chairman
2) Nazir Razak - Adik Najib
3) Ahmad Husni Hanadzlah (MP-BN Tambun)
4) Nor Mohamed Yakcop (bekas MP-BN Tasek Gelugor)

TAHUKAH ANDA..!!
Mulai tahun depan 2016 KERAjaan Najib telah memutuskan kenaikan kadar tol bagi keempat2 lebuhraya milik kerajaan (PLUS, ELITE, LINKEDUA & KLBK) telah DITETAPKAN KENAIKAN SEBANYAK 5% SETIAP 3 TAHUN & SETERUSNYA !!!

Bayangkan konsesi #PLUS telah dilanjutkan sehingga tahun 2038. Maknanya klu korang dpt hidup sehingga 2038 korang kena tanggung bayar tol KENAIKAN sbyk 21 PERATUS !!!

#sebarkan #share agar rakyat tahu rompakan siang hari oleh KERAjaan BN Benjamin Netanyahu..
Pakatan Harapan mansuh tol PLUS jika menang PRU14
DAP mendakwa, tempoh pembayaran syarikat konsesi di Lebuhraya PLUS sudah tamat.
lim-guan-eng
KUALA LUMPUR: Kerajaan Pakatan Harapan memberi jaminan akan memansuhkan tol di Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) sekiranya memerintah kerajaan selepas Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang.

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berkata, kerajaan sudah tidak lagi perlu mengenakan apatah lagi menaikkan kadar tol di Lebuhraya PLUS.

“Ini kerana tempoh pembayaran terhadap syarikat konsensi itu sudah tamat.

“Sepatutnya rakyat tidak perlu membayar tol di Lebuhraya Utara Selatan,” katanya dalam satu sidang media di Parlimen pada Selasa.

Guan Eng tidak menafikan jika kerajaan terpaksa menaikkan kadar tol di beberapa lebuhraya tetapi bukan mengenakan tol di Lebuhraya Utara Selatan memandangkan kos pembayaran terhadap pembinaan lebuhraya itu sudah habis.

“Kalau kerajaan bertukar, kita akan memansuhkan tol itu,” janjinya..

Baru-baru ini, 12 syarikat konsesi lebuh raya termasuk Terowong Jalan Raya dan Pengurusan Air Banjir (Smart) mengumumkan penyelarasan kenaikan kadar tol di lebuh raya seliaan masing-masing berkuatkuasa pada 15 Oktober lalu.

Penyelarasan struktur kadar tol itu dilakukan selepas kerajaan memutuskan untuk menghentikan bayaran pampasan kepada syarikat konsesi tersebut.
FMT.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena