Thursday 29 October 2015

Dr Tanaka: Umno sedang memulihkan kekuatannya! Pembangkang pula asyik hentam sesama sendiri?

Khamis, 29 Oktober 2015

HUSAM vs ZAHARUDDIN : I don't Think So..!!!

Oleh: Dr Tanaka Mustafa


1) Saya melihat serangan Ustaz Zaharuddin terhadap Dato Husam agak kasar dan melebihi apa yang sepatutnya sebagai seorang yang jauh lebih muda terhadap seorang yang lebih tua. Orang akan nampak itu budak kurang ajar.

2) Mungkin Ustaz Zaharuddin sudah nekad bahawa biar kurang ajar dengan orang tua itu daripada membiarkannya merosakkan PAS Kelantan dan pentadbiran kerajaan negerinya.

3) Dato Husam pula mengambil jalan istiqamah mengkritik kerajaan negeri yang ditadbir oleh PAS, sehingga membuatkan beberapa pemimpin PAS tidak senang. Saya tidak pasti apakah faktor yang membuatkan mereka tidak senang.

4) Serangan Ustaz Zaharuddin turut mengaitkan kejatuhan Kedah bersebab Pharorazi ke atas kerja buat Dato Husam ke atas kerajaan PAS Kelantan pada pandangan saya agak tidak kena. Mungkin Beliau ada sumber keyakinan yang berbeza dengan saya.

5) Kejatuhan Kerajaan PAS Kedah bukan kerana kritikan Pahrorazi. Bagi saya Pahrorazi bukan mengkritik, tetapi membuat satu pakatan untuk menjatuhkan MB ketika itu, kerana ada projek yang dimintanya tidak dilulus oleh MB tersebut. Mereka menyerang prebiadi MB itu sebagai garang, cengei, keras kepala dan sebagainya. Jesteru itu, sukar untuk pemimpin PAS menjawab isu garang, cengei dan keras kepala itu.

6) Berbeza dengan Dato Husam, dia tidak menyerang peribadi sesiapa. Dia mengkritik kerajaan PAS dengan beberapa isu, yang sepatutnya pemimpin PAS Kelantan berupaya menjawabnya dengan baik dan telus. Kegagalan menjawab akan memburukkan persepsi terhadap kerajaan Negeri dan PAS Kelantan khususnya.

7) Oleh itu saya rasa Dato Husam Kelantan tidak sama dengan Pahrorazi Kedah yang cuba dikaitkan dengan cubaan menjatuhkan kerajaan Negeri. Be rational, Ustaz. Jangan disebab kebencian kepada seseorang, kita berusaha besarkan kesilapan kecilnya.

8 ) Manakala Dato Husam pula memberi respon mengaitkan Ustaz Zaharudin dengan kejatuhan kerajaan PAS Terengganu. Maka dengan itu terhapuslah tuduhan-tuduhan mengenai adanya pengundi hantu, ketidak adilan persempadanan semula, SPR berat sebelah sehingga kerajaan PAS Terengganu jatuh. Semuanya kerana Ustaz Zaharuddin seorang!.

9) Umno sedang memulihkan kekuatannya. Pembangkang pula asyik hentam sesama sendiri. Saya yakin PRU14 ini BN akan menang lagi, dan PAS akan menyalahkan PAN dan PH, manakala PAN dan PH akan menyalahkan PAS. Najib akan isap vape bersama Rosmah dan menghembus asap ke muka kalian semua.

Sekian.

2 comments:

Unknown said...

Budak zaharudin di saper yer... masa kami berjuang di kelantan hujung 1980-an dulu dia dah khatan ke belum? Jangan menyibuk la weii... kami nak lawan UMNO nih.. takat kamu tu xde apa-apa la pejuang macam kami. Mehh sini ambik aiskrim pahtu gi main jauh-jauh..

Unknown said...

Kalau panjang umur mungkin situasi ni kita buleh lihat.
Mursyidul Am - AG Adi
Preideng - Khalil AG Adi
Tembelang Presideng - Zaharudin menantu AG Adi
Ketua Muslimat - Isteri 1 AG Adi
Timbalan Ketua Muslimat - Isteri Muda AG Adi.... wekkkk

Ahli PAS lain ...?
Panggil TOK ADI tanam....... wekkkk

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena