Tuesday 20 October 2015

Prof Madya Dr Mohd Fuad: Apa nasib bukan penerima BR1M? Nak, tol naik ka atau BR1M naik! 'Najib bermain kata2 perbodohkan rakyat'.

Rabu, 21 Oktober 2015


Pandai betul Najib bermain kata2 perbodohkan rakyat utk menghalalkan kadar tol naik..

Mana satu korang nak, tol naik ka atau BR1M naik..

HAKIKATNYA...
Tol makin naik, makin mudah rakyat diTOLolkan KERAjaan..

Tol naik: Apa nasib bukan penerima BR1M?

JIKA Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengaitkan soal kenaikan kadar tol dengan kadar pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M), timbul persoalan yang dibangkitkan penganalisis politik, Prof Madya Dr Mohd Fuad Othman dan wajar difikirkan bersama.

Pensyarah Kanan Pusat Pengajian Antarabangsa Universiti Utara Malaysia (UUM) itu mempersoalkan bagaimana nasib rakyat kelas menengah yang bukan penerima BR1M, di mana mereka terpaksa menampung kos tambahan tapi tidak mendapat sebarang bantuan.

“Beliau boleh kata begitu tapi pada masa sama kena ingat, tidak semua orang dapat duit BR1M. Kenyataan itu mungkin ada benarnya tapi apa pula nasib bagi golongan menengah dan menengah atas yang tidak mendapat BR1M ini?

“BR1M hanya satu segmen daripada masyarakat dan kita faham mungkin ada perlunya mereka ini mendapat bantuan tapi bagaimana nasib golongan yang tidak mendapat bantuan? Sudahlah tak dapat BR1M, masuk universiti tidak dapat biasiswa, tidak dapat pinjaman, PTPTN pun sedikit,” katanya kepada Sinar Online.

Terbaharu, Najib dilaporkan mempertahankan kenaikan kadar tol yang berkuat kuasa 15 Oktober lalu sebagai satu keperluan dan menyifatkan kerajaan tiada pilihan selain menaikkan kadar tol, kerana jika langkah itu tidak dilaksanakan, kerajaan mungkin terpaksa mengurangkan kadar pemberian BR1M.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena