Thursday 22 October 2015

Gantung Lim - Kemana 7 YB Pas neh, Hadi, Nik Abduh, Nasruddin Tantawi, Che Rosli, Ahmad Marzuk, Izani, & Khairuddin?

Jumaat, 23 Oktober 2015
8 hrs 
 

MENTERI JPM (Hal Ehwal Agawa) DR ASYRAF WAJDI DUSUKI yg baru pengalaman pertama di Dewan Rakyat terus menipu dan memfitnah .. ini dinamakan agamawan jual agama .. malu sungguh .. hilang terus rasa hormat...

Apa nak heran bila dah masuk UMNO halal HARAM SAMA2 TIBAI..

Setelah MENTERI AGAMA kantoi memfitnah, posting fitnah tersebut TELAH GHAIB SECARA TIBA2..

 Manakala 7 orang lagi dari PAS tidak hadir atau tidak berada di dalam dewan rakyat. Mereka adalah Haji Abdul Hadi Awang (Marang), Nik Abduh Nik Abd Aziz (Pasir Mas), Nasruddin Hassan Tantawi (Temerloh), Che Rosli Che Mat (Hulu Langat), Ahmad Marzuk Shaary (Bachok), Izani bin Hussin (Pengkalan Chepa) dan Mohd Khairuddin bin Aman Razali (Kuala Nerus).  Dilaporkan bahawa Nik Abduh, Nasruddin Hassan Tantawi dan Mohd Khairuddin hadir di parlimen tetapi berada di cafe sewaktu pengundian dijalankan.
Alhusseyn Alhusseyn

Mereka Ini Berada Di Cafe Ketika Undian Gantung Kit Siang Dijalankan

Dilaporkan bahawa Nik Abduh, Nasruddin Hassan Tantawi dan Mohd Khairuddin hadir di parlimen tetapi berada di cafe sewaktu pengundian dijalankan.

Lansung tidak bertanggungjawab untuk melaksanakan tugas mereka sebagai wakil rakyat.

Cakap berdegar-degar tetapi kewajipan tidak dilaksanakan. Walaupun berada di blok pembangkang mereka tidak lansung ambil peduli untuk menolak usul penggantungan Lim Kit Siang. Maka adalah terlebih baik untuk mereka menyertai UMNO/BN supaya tampak lebih jelas pendirian PAS yang sebenarnya dan akan memudahkan rakyat membuat keputusan di dalam pilihanraya yang akan datang.
-;Greenboc ? BLM

PAS tak ada gigi nak ngoyah 'Harum Manis'....


PAS hari ini ketepikan pergeserannya dengan DAP dan bersatu bersama pembangkang dalam undian menentang usul penggantungan Ahli Parlimen Gelang Patah Lim Kit Siang dari Parlimen.  Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan berkata, semua ahli PAS yang hadir hari ini mengundi menentang usul menggantung Lim.    "Prosiding hari ini adalah salah dari segi fakta dan undang-undang. Atas dasar itu, kami (wakil rakyat PAS) yang ada dalam Dewan hari ini menyokong menolak usul penggantungan itu.
Begitu semangat sekali kenyataan dari Datuk Takiyuddin diatas itu. Ia membayangkan terdapat pergolakan dalaman PAS sendiri.  Bahawa terdapat tiga ahli PAS, Idris Ahmad, Mahfuz Omar selain dirinya sendiri, kini sudah berani menentang arus dalam parti sendiri.   Hanya mereka bertiga yang hadir untuk mengundi menentang usul menggantung Lim.
Apakah ketiga-tiga mereka ini merupakan mempelam 'Harum Manis' sebagaimana yang disifatkan oleh Khairudin ar-Takiri - Hijau di luar tapi oren di dalam?    Sememangnya ada banyak 'Harum Manis' dalam PAS. Seorang wala'un merungut:


Bahkan terdapat beberapa kalangan dari 'YB PAS' yang 'Harum Manis' ....Tapi apakan daya PAS tak ada gigi nak ngoyah 'Harum Manis'....

Petikan: Alhusseyn Alhusseyn

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena