Thursday 22 October 2015

Undi Tak Percaya - "Najib juga sebenarnya tidak percaya kepada Hadi", kata Anina Saadudin

Khamis, 22 Oktober 2015

Undi Tak Percaya : Permintaan Speaker nak tengok senarai nama dulu tidak masuk akal - Anina

 anina_Pandikar-Amin-Mulia_600
PETALING JAYA: Anina Saadudin membidas Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia kerana membuat kenyataan pelik dan sukar diterima akal yang waras.

Pandikar Amin meminta pihak pembangkang mengemukakan senarai nama ahli parlimen yang tidak menyokong Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak bagi memberi tekanan kepada kerajaan untuj membolehkan usul undi tidak percaya dibahas.

Anina, bekas Ahli Wanita UMNO Langkawi itu berkata, permintaan Pandikar Amin itu seolah-olah membawa maksud kerajaan perlu membuat punggutan suara terlebih dahulu sebelum mengadakan Pilihan Raya Umum (PRU).

“Jika begitulah caranya, apa kata kerajaan buat pungutan suara awal sebelum pilihanraya. Jika didapati ramai yang tidak mahu sokong Barisan Nasional (BN) maka janganlah buat pilihanraya. Kita bertanding kalau kita menang saja,” sindirnya.

Anina yang dipecat dari UMNO kerana menyaman Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, usul undi tidak percaya tidak sepatutnya dirumitkan jika Najib yakin mendapat sokongan majoriti dalam dewan.

“Presiden Pas sendiri sudah mengumumkan sokongan parti tersebut terhadap Datuk Seri Najib (Hadi Awang menafikan membuat kenyataan itu). Jika itulah keadaannya maka sudah pastilah undi tersebut akan gagal,” katanya.

Dia mendakwa, Speaker seolah-olah cuba mencari alasan bagi mengagalkan usul itu untuk dibentangkan pada sidang Parlimen kali ini.

“Ia seolah-olah Najib dapat merasakan ramai Ahli Parlimen BN akan menyokong undi tidak percaya ke atas dirinya. Bukan itu sahaja, Najib juga sebenarnya tidak percaya kepada Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

“Pendapat saya, untuk apa lagi Najib menjadi Perdana Menteri jika dia sendiri sudah tidak percaya kepada Ahli Parlimen BN sendiri,” katanya.

Sehubungan itu, Anina mencabar Perdana Menteri supaya berani membenarkan usul undi tidak percaya kepada beliau bagi membuktikan darah Pahlawan Bugis tetap mendapat sokongan manjoriti wakil rakyat BN.
Kedah Lanie.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena