Wednesday 1 June 2016

[Video] Pegawai Pemeriksa Kira-kira masuk AMANAH, laporan kewangan tergantung? Jangan lupa Sungai Besar malam neh!

Rabu, 1 Jun 2016

Jangan lupa temujanji kita malam ini!

Pegawai masuk AMANAH, laporan kewangan tergantung

Pembentangan laporan penyata tahunan kewangan Pemuda PAS 2015 sempena Muktamar Dewan Pemuda PAS Malaysia ke-57 di Kota Bharu malam tadi 'terbantut' dan  terpaksa ditangguhkan susulan status keahlian Pemeriksa Kira-kira 2, Jamel Saring ‎meragukan perwakilan.
Isu itu ditimbulkan perwakilan dari Hulu Langat, Selangor yang mendakwa‎ Jamel kini sudah tidak sehaluan dengan PAS dan kemungkinan sudah menyertai Parti Amanah Negara (AMANAH).
Susulan itu, Pengerusi Tetap Pemuda PAS, Kamal Ashaari membuat keputusan supaya perkara itu dirujuk kepada PAS Pusat sebelum diputuskan pada sesi perbahasan hari ini atas cadangan Pengarah Undang-undang, Wan Rohimin Wan Daud.
Terdahulu, perkara itu ‎menarik perhatian selepas keputusan untuk mengesahkan laporan tahunan dan penyata kewangan itu dipersoal perwakilan.
Bendahari Pemuda PAS, ‎Mukhtar Suhaili berkata, beliau sendiri tidak mempunyai maklumat mengenai status Jamel walaupun mempunyai hubungan peribadi yang baik.
‎"Saya ada hubungan peribadi yang baik dengan Jamel, dan berdasarkan perbincangan-perbincangan sebelum ini beliau pernah datang ke pejabat  untuk menandatangani penyata.
"Penyata ini masih berdasarkan sesi (pemilihan) yang lepas, saya tidak tahu dan tak pasti dia dah masuk AMANAH atau belum. Masa dia datang berjumpa dengan saya rasa dia masih PAS," katanya yang disambut dengan gelak ketawa perwakilan.
Sementara itu, Setiausahanya Afnan Hamimi Taib Azamudden mencadangkan supaya laporan tersebut diterima dengan mengambil kira ianya ‎disahkan oleh Pemeriksa Kira-kira 1, Mohd Shahir Abu Hasaan saja.
Malaysiakini

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena