Sunday 20 May 2018

[Video Nasaruddin Mat Isa Perlu Letak Jawatan Penasihat SPRM] Undi tentera, polis tidak lagi memihak kepada BN.

Isnin, 21 Mei 2018

Foto Suara Rakyat.
BUKANKAH pada tanggal 10 Mei 2018 Najib Razak telah buat sidang khas disiarkan secara langsung bahawa Barisan Nasional terima kekalahan ini dengan hati terbuka.

TETAPI slps saja 10 hari menuduh PH plok BN kalah akibat kempen fitnah PH ??!

Sejak Najib bakal menghadapi pelbagai dakwaan salah laku penyalahgunaan kuasa & penyelewengan 1MDB, kes pembunuhan Altantuya, skandal Scorpene dan sbgnya tak lama lagi membuatkan najib tak jadi serba tak kena gelisah tak tentu pasal..

Tak kesahlah Najib nak perkata apa, kami seluruh rakyat Malaysia tak sabar nak lihat kamu ditangkap, didakwa & masuk kandang mahkamah kelak.

Undi tentera, polis tidak lagi memihak kepada BN – Dr Ong Kian Ming

Anggota keselamatan polis dan tentera turut menolak Barisan Nasional (BN) dalam jumlah undi yang signifikan pada pilihan Raya Umum ke-14 kata Penolong Pengarah Pendidikan Politik DAP, Dr Ong Kian Ming.
Trend tersebut jelasnya dapat dilihat di empat kerusi parlimen yang dimenangi Pakatan Harapan (HARAPAN) menerusi jumlah 10,000 pengundi awal yang kebanyakannya terdiri daripada anggota polis dan tentera.
Empat kawasan parlimen tersebut ialah Setiawangsa, Tangga Batu, Lumut dan Lembah Pantai.
“10,000 pengundi polis dipindahkan ke kerusi parlimen Lembah Pantai. Tanpa jumlah signifikan pengundi polis dan tentera yang menolak BN, HARAPAN tidak akan berpeluang menang di kawasan parlimen ini.
“Saya terperanjat apabila melihat keputusan ini. Saya tidak terkejut jika keputusan di kawasan-kawasan (pilihan raya) lain yang mempunyai pengundi pos dan pengundi awal juga menunjukkan jumlah yang signifikan di kalangan undi tentera dan polis tidak menyokong BN,” katanya lapor Malaysiadateline.
Beliau yang juga Ahli Parlimen Bangi turut mendedahkan pola pengundian di parlimennya apabila memperoleh 31.1 peratus undi pos manakala BN hanya mendapat 22.9 peratus dan calon PAS pula 36.1 peratus daripada 1,305 undi. – Roketkini.com

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena