Wednesday 8 August 2018

[Video Hujah Padu Tony Pua Buat Telinga MP BN Panas & Rakyat Hukum BN Sebab GST (Tepuk)] Gomen Najib dulu balun duit refund GST!

Khamis, 9 Ogos 2018

Rakyat Hukum BN Sebab GST 


Foto Suara Rakyat.
#BreakingNews .. Tiga pertuduhan terhadap #JibSparrow hari ini..
Jib Sparrow didakwa terima RM42 juta hasil aktiviti haram !!
Bagi ketiga-tiga perbuatan itu, beliau didakwa mengikut Seksyen 4(1)(b) Akta Pencegahan Wang Haram, Pencegahan Pembiayaan Keganasan dan Hasil Daripada Aktiviti Haram (AMLATFA) 2001.
TAHUKAH ANDA !!
Seksyen itu memperuntukkan denda maksimum RM5 juta atau penjara sehingga 15 tahun atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan.
#IniKalilah #HumbanNajibPenjara #SungaiBuloh #Kajang
yg pasti Sg Buluh menanti....padan muka situ duduk!!!
Lepas ni tak boleh dah Jib Sparrow nak bohong bg alasan "SAYA TAK TAHU" dlm kandang mahkamah nanti...
SATU SEJARAH NEGARA MALAYSIA tercatat satu2nya Perdana Menteri Malaysia didakwa di mahkamah kerana dakwaan terima puluhan jutaan ringgit hasil aktiviti haram.
#IniKalilah #HumbanNajibPenjara #SungaiBuloh #Kajang

Wang Refund GST Telah Dirompak - Terkejut Bila Lim Guan Eng Pecah Rahsia Dedah Penyelewengan GST



Gomen Najib dulu balun duit refund GST...

Terkejut besar & terdiam bekas2 menteri Umno/BN terutama Khairy Jamaluddin & Ahmad Maslan bila Menteri Kewangan dedah penyelewengan duit2 kutipan GST RM18 BILION di mana wang yang patut ada dalam akaun amanah tidak ada dalam akaun amanah. 

Bila harga barang naik ketika GST dilaksanakan peniaga yg disalahkannya sepenuhnya. 

HAKIKATNYA di peringkat jualan spt pemborong dan peruncit inilah yg menjadi mangsa penipuan Umno/BN kerana tuntutan pembayaran balik cukai input tersebut tidak dpt dilaksanakan w'pon dah 2 tahun berlalu yg sepatutnya dibayar slps tempoh 2 minggu. 

INI KERANA DUIT-DUIT 'CLAIM GST' TERSEBUT TELAH 'DIROMPAK' OLEH BN !!.. Nampak Tak !! Mereka rompak duit GST, peniaga pula disalahkannya.. Macai2 Umno/BN, walaunta & walauntit pon percaya telan sampai mati.. 

Selama ini ramai pemimpin UMNO dan BN sibuk menyatakan GST adalah sistem cukai yang efisen, cekap dan kurang ketirisan berbanding SST yang akan diperkenalkan oleh kerajaan Pakatan Harapan. 

Adakah ia hanya cekap dan efisen dalam bab kutipan daripada rakyat semata-mata, tetapi tidak berkaitan wang yang berjaya dikumpulkan? 

Sediakah Najib Razak selaku bekas Perdana Menteri dan Menteri Kewangan era BN sebelum ini menjelaskan mengenai kehilangan wang itu?  

Bayangkan apa terjadi kepada kehilangan wang itu sekiranya dalam PRU14 lalu rakyat tidak berubah dan BN masih lagi memerintah? 

Umno dok tanya.. tak bankrup pon negara.. elok je. Dulu korang kempen negara akan bankrup,negara akan bankrup.. tengok ok je. Jadah nipu je. Selepas kami menang jadi kerajaan.. pabila kami ambik aleh tampuk kerajaan.. kami dapati... 

- 7 bilion wang pembayar cukai diguna buat bayar hutang 1mdb. Sedangkan Najib bagitau 1mdb mampu bayar sendiri hutang2 dia mengikut jadual. 

- 5 juta ringgit dibayar kepada Arul Kanda ..nasib la dah kalah dapat 2.5 juta je.. Najib arahkan Arul nih kerja dia road tour menipu pasal 1mdb je. 

- berjuta juta peruntukan diberi untuk jemaah2 haji terpilih mengerjakan haji. Agama tak ajar ke sumber kewangan andai tak bersih..duit hasil curi tak boleh bawak haji? Itu pon dibuat sebab nak menampakkan 1mdb nih suci murni. 

- Berbilion wang claim GST.. patutnya peniaga2 boleh claim balik kos cukai GST dalam tempoh 2 minggu..tapi dah 2 tahun kerajaan BN masih hold pembayaran claim duit2 peniaga yg nak tuntut tu. Lebih memeranjatkan, wang yang depa nak tuntut tu lesap tak tau mana!!! Biar betik? 

- ah! malas la nak tulis banyak2.. nih.. dari pemimpin sampai ke pak guard kerja mencuri.. kalau BN still memerintah.. tukang kebun pon ikot jadi pencuri!!! Mana negara tak bankrup?? - f/bk 
Tumpang sekole.

1 comments:

Unknown said...

Mohon maaf jika postingan ini menyinggung perasaan anda semua tapi saya hanya mau menceritakan pengalaman pribadi saya yang mengubah kehidupan saya menjadi sukses sekarang. dulu Saya bekerja di Singapura, tapi saya tidak menyerah dengan keadaan saya, tetap ikhtiar. Dulu pengen pulang ke indonesia tapi gak ada ongkos. sempat saya putus asa,gaji pun selalu di kirim ke indonesia untuk biaya anak sekolah, sedangkan hutang banyak, kebetulan buka-buka internet mendapatkan nomor hp Mbah Suro +6282354640471 katanya bisa bantu orang melunasi hutang melalui jalan Pesugihan Dana Ghaib. dengan keadaan susah jadi saya coba beranikan diri hubungi dan berkenalan dengan beliau Mbah Suro, Dan saya menceritakan keadaan saya. Beliau menyarankan untuk mengatasi masalah perekonomian saya dengan Pesugihan Dana Ghaib nya. Dan alhamdulillah benar-benar terbukti nyata hasil nya sekarang. terima kasih banyak ya allah atas semua rerjekimu ini. Beliau juga bisa bantu seperti Pemasangan nomer Togel,pelet, dll

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena