Friday 14 September 2018

[Video Shafee teringin sangat jadi Peguam Negara - Dr M balas 'serangan'] Pakatan Harapan tidak akan terima Umno - Dr M

Sabtu, 15 September 2018


Shafee benar-benar mahu jadi peguam negara, kata Dr M

Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menyangkal dakwaan bahawa beliau pernah melobi Datuk Seri Najib Razak agar melantik Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah sebagai pendakwa raya dalam kes Liwat II Datuk Seri Anwar Ibrahim.
"Shafee benar-benar mahu jadi peguam negara (AG). Dia datang jumpa saya. Dia kata AG pada masa itu tidak boleh mendakwa (dengan betul)...Mereka akan kalah kes itu. Dia (Shafee) kata dia boleh menang.
"Saya kata 'jika anda boleh menang, pergi beritahu Najib (perdana menteri ketika itu)'. Pada masa itu, saya masih baik dengan Najib," kata Mahathir dalam sidang media di ibu pejabat BERSATU di Petaling Jaya, hari ini.
Mk.

Pakatan Harapan tidak akan terima Umno - Dr M

Pakatan Harapan tidak akan menerima Umno sebagai sebuah parti dalam gabungan HARAPAN, kata Tun Dr Mahathir Mohamad.
Perdana Menteri, bagaimanapun berkata anggota Umno boleh menyertai mana-mana parti komponen PH jika mereka bertindak keluar daripada Umno terlebih dahulu.
“Jika mereka (Umno) mahu bekerjasama dengan PKR, kita tidak akan menerima mereka dalam Pakatan Harapan (sebagai parti komponen).
“Tetapi jika mereka secara individu menyertainya sebagai anggota PKR, Bersatu, DAP, atau apa sahaja (parti dalam HARAPAN), maka kita boleh terima mereka tetapi bukan parti itu (Umno),” katanya pada sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat majlis kepimpinan tertinggi BERSATU semalami.
Perdana menteri ditanya mengenai kemungkinan Umno bekerjasama dengan PKR dan kembali sebagai parti pemerintah.
- Bernama
Mk.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena