Tuesday 25 September 2018

[Video Nasihat Ibrahim Ali kepada Tun Mahathir dan Anwar Jangan Gaduh] Abg Mat dah sampai USA & Mesyuarat dua hala dengan TYT James Norman Mattis SU Pertahanan di Pentagon! Isu keamanan Laut China Selatan dibincangkan dalam lawatan Mohamad ke Washington.

Rabu, 26 September 2018

Isu keamanan Laut China Selatan dibincangkan dalam lawatan Mohamad ke Washington
Mesyuarat dua hala dengan TYT James Norman Mattis, Setiausaha Pertahanan Amerika Syarikat di Pentagon, Washington.
Foto Mohamad Sabu.

Foto Mohamad Sabu.

Foto Mohamad Sabu.

Foto Mohamad Sabu.

Foto Mohamad Sabu.

Foto Otai BERSIH.
Abg Mat dah sampai USA..

Isu keamanan Laut China Selatan dibincangkan dalam lawatan Mohamad ke Washington

Menteri Pertahanan Mohamad Sabu hari ini mengadakan mesyuarat dua hala dengan Setiausaha Pertahanan Amerika Syarikat James Norman Mattis di Pentagon, Washington.
Dalam satu kenyataan Kementerian Pertahanan hari ini  berkata, perbincangan antara lain menyentuh isu keamanan di Laut China Selatan di mana Malaysia akan kekal berpendirian sebagai negara berkecuali.
Perbincangan yang berlansung hampir sejam itu turut membincangkan isu bagi menangani ancaman pengganas ISIS dan membendung pemikiran terorisme.
Malaysia juga turut membangkitkan isu penghapusan etnik Rohingya kepada perhatian Amerika Syarikat agar kuasa besar itu segera campur tangan memandangkan ia bukan lagi isu domestik di Myanmar malah isu kemanusiaan sejagat.
Malaysia berpandangan jika isu Rohingya tidak ditangani segera ia bakal mengulangi apa yang terjadi di negara Palestin apabila rakyatnya dibunuh dan tanah dijajah sekaligus dibimbangi akan mampu menyuburkan fahaman Daesh.
Turut serta dalam pertemuan itu, Panglima Angkatan Tentera Jeneral Tan Sri Dato’ SeriPanglima Haji Zulkifli bin Haji Zainal Abidin dan pegawai-pegawai Kementerian Pertahanan.
Pertemuan hari ini adalah sebahagian daripada lawatan kerja Menteri Pertahanan keAmerika Syarikat bermula 23 – 29 September 2018.
Mohamad yang juga Presiden AMANAH itu dijadualkan akan menghadiri Mesyuarat Peringkat Tinggi berhubung dengan Action For Peacekeeping di
New York.
Beliau akan mengiringi Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad ke Sesi-73 Perhimpunan AgungPertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (UNGA) pada 25 hingga 29 September 2018.
Lawatan kerja Mohamad ke Washington adalah merupakan susulan kepada pertemuan beliau dengan Setiausaha Pertahanan Amerika Syarikat di Singapura pada Jun 2018
MD.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena