Sunday, 23 September 2018

[Video Zuraida: Apa Polis Takut Sangat Serbu Keluarga Sharizat Dah Curi Duit Lembu] 'Kematian Racun Arak' Pembangkang ambil kesempatan ke atas isu ini & Apabila isu HARAM STRAW di manipulasikan oleh walaun & walauntit!

Ahad, 23 September 2018

Foto Otai BERSIH.
Angkara Siapa Warga Asing Dibiar Niaga Arak Haram? 
Pembangkang mengambil kesempatan ke atas isu ini seolah masalah ini baru berlaku sejak PH memerintah.

Penyokong Pas pastinya bertanya kenapa arak tidak diharamkan terus. Jawabnya 38% penduduk Msia terdiri dari yang bukan beragama Islam yang tiada larangan bagi mereka.

Penyokong UmnoBN pastinya terlupa bahawa yang meluluskan lesen kilang arak adalah pemimpin2 mereka, malah Tun Razak sendiri merasmikan pembukaan kilang Carlsberg di Shah Alam.

Semua yg terlibat & menjadi korban adalah bukan Muslim.

Isunya di sini adalah pembuatan & penjualan arak haram oleh warga asing. Apa tindakan pihak berkuasa selama ini ?
Foto Otai BERSIH.Foto Otai BERSIH.

Foto Otai BERSIH.

Kerajaan Malaysia cuma nak mengharamkan Straw Plastik yang bersifat Konvensional je. Tapi ada pula yang kata nak minum macam mana kalau straw takde. Kerajaan akan memperkenalkan straw jenis Biodegradable yang diasaskan daripada alam semulajadi. Rakyat Malaysia yang prihatin pasti tahu kesan penggunaan plastik. Jika tidak prihatin kepada diri sendiri, prihatinlah kepada alam sekitar terutama sekali kepada penyu dilaut. Sokongan terhadap usaha-usaha melestarikan alam.
Sebarkan..

Apabila isu HARAM STRAW di manipulasikan oleh walaun..

Yang diumumkan akan diharamkan penggunaan ialah straw plastik bukan STRAW!! Bukan semua straw diharamkan.

Faham dulu.

Habis tu nak minum air bungkus tak boleh pakai straw? 

Sapa kata tak boleh? Yang kita kata straw plastik, dr sekarang hingga 31/12/2019, kita akan kempen perkenal straw biodegredasi.

Sekarang pun dah byk premis jualan minuman guna straw biodegredasi. Kita ja tak sedar sbb kita anggap ianya sekadar straw.

Kita tak haramkan straw! Kita hanya haramkan straw plastik.

Adakah nnt akan dikenakan caj utk straw mcm caj beg plastik ? Tunggu la kita umum & semua pihak blh bg pandangan sementara nak tunggu penguatkuasaan pengharaman straw plastik pd 1 Januari 2020 nnt.

Kenapa tak haramkan arak? 

Hello... arak mmg dah haram pun. Nak haramkan lg tak meningkatkan taraf haram arak tu. Kita tak pernah pun halalkan arak.

Arak haram untuk orang Islam. Tak pernah pun kita kata arak halal. Untuk org bukan Islam, arak tidak haram tapi kita bgtau arak tu tak baik jika minum berlebihan sehingga mabuk samada minum dgn straw atau langgah dgn botol.

Jangan dok serabut.

KDL
Foto Otai BERSIH.
Bukan aku kata
Tapi mamat tu yg kata
Aku cuma nak kata dan nak habaq
Bila sembang bab islam demi survival politik
Maka beginilah yg berlakunya.. Sumbing...
Foto Azan Ajmi.
Atlet terengganu terbaik admin.... Lari pon laju...
MB titp top rakyat nya pon tip top... 

0 comments:

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena