Wednesday 26 September 2018

[Video Rakyat perlu fokus peralihan generasi selepas Dr M, Anwar] Ahli Pas patut turun bersoldariti untuk Azez Rahim & Umno sedia bentuk 'kerajaan perpaduan' dengan parti HARAPAN.

Khamis, 27 September 2018

Image may contain: 4 people, people smiling, people standing
Masa senang dialah kawan masa susah kawan pun lari.. Ahli pas patut turun bersoldariti untuk Azez Rahim.
Tumpang sekole.
Related image

Umno sedia bentuk 'kerajaan perpaduan' dengan parti HARAPAN

Umno adalah parti yang sedang menunggu menjadi kerajaan dan berharap dapat kembali berkuasa dengan membentuk "kerajaan perpaduan" dengan "mana-mana" parti Pakatan Harapan tidak lama lagi, kata presiden parti itu, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.
'Kami terbuka (untuk bentuk kerajaan perpaduan) sebelum atau selepas Anwar Ibrahim jadi perdana menteri.
"Sebarang perbincangan dengan mana-mana parti tidak akan mempunyai tempoh masa yang ditetapkan atau tarikh akhir kerana sebarang keputusan mesti mempunyai persetujuan dari kedua belah pihak.
"Saya perlu menghormati pendapat rakan-rakan saya dalam Umno dan BN.
"Bagaimanapun, lebih cepat lebih baik," katanya dalam temu bual dengan akhar New Straits Times, yang diterbitkan hari ini.
Menurut laporan itu, Zahid berkata demikian ketika ditanya sama ada keputusan BN untuk memboikot pilihan raya kecil Port Dickson ada kaitan dengan usaha menjalin perikatan dengan PKR atau BERSATU.
Ahli Parlimen Umno sebelum ini menyokong usaha Zahid untuk meneroka kemungkinan membentuk hubungan dengan parti-parti lain.
Perkembangan ini juga menimbulkan persoalan mengenai komitmen Umno mengadakan hubungan tidak formal dengan PAS.
Umno juga aktif membantu PAS semasa pilihan raya kecil Seri Setia dan merasakan pemimpin tertinggi mereka ke muktamar PAS dua minggu lalu.
Mk.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena