Sunday, 30 September 2018

[Video Pas Hantar Surat Bantahan & TERKINI: Pendirian SPR! Anwar Layak Bertanding] Dalam Malaysia banyak benda2 pelek berlaku & Air mata Najib tumpah di sesi penutup PAU.

Isnin, 1 Oktober 2018

Image may contain: 3 people
Tuuu dia..ibarat UMNO dan PAS kini.. 
Tumpang sekole.
Image may contain: 1 person
Dalam Malaysia banyak  benda2 pelek berlaku... 
Dia di atas ini kata dia yakin Kerajaan Harapan tidak melakukan kecurangan untuk haramkan Umno. Tetapi saya nak kata kepada dia ni jika parti itu didapati melanggar undang undang seumapamanya menggunakan wang hasil aktivi pengubahan wang haram jangan rasa mustahil kalau parti itu akan diharamkan sekali lagi. 

Dalam negara ini banyak perkara yang berlaku dua kali atau berulang, antaranya; 

1. Orang sama jadi PM dua kali.  
2. Orang sama dijail dua kali.  
3. Orang sama jadi Agong dua kali.  
4. Pas penah bersama Umno pernah bergaduh dan kini berbaik semula. 
5. Anwar pernah bertanding dalam Pirake kini bertandung sekali lagi. 

Banyak lagi perkara berulang begitu juga dengan pengharaman Umno. Bukan itu sahaja perbalahan kedua antara antara Dr Mahathir dan Anwar juga boleh terjadi. - MSO 
Tumpang sekole.
Air mata Najib tumpah di sesi penutup PAU 
Ng Xiang Yi | Diterbitkan 30 Sep 2018, 8:05 malam
Bekas Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak nampaknya tidak dapat menahan rasa sebak ketika sesi penggulungan Perhimpunan Agung Umno tahun ini. 

Berkongsi rasa sebaknya di Facebook malam ini, Najib berkata, beliau sabar dan menerima ujian yang diberikan padanya. 

"Maafkan saya tak dapat nak tahan sebak dan air mata tadi. Saya sabar, saya redha. Ini semua ujian oleh Allah. 

"Dan kini saya tahu saya tidak keseorangan, saya ada saudara-saudari semua di sisi saya memberi kekuatan dan sokongan. Moga Allah merahmati kita semua," katanya. 

Dalam kiriman berasingan pula, Najib menegaskan tekadnya untuk terus bersama Umno. 

"Selagi hayat dikandung badan, selagi masih bernafas dan roh dalam jasad, berjuanglah. Saya akan terus tetap bersama rakyat dan UMNO dulu, kini dan selamanya," katanya. 

Najib mula kelihatan sebak sebaik selepas ucapan penggulungan Presiden Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi ketika semua perwakilan diminta berdiri untuk menyanyikan Teman Sejati - lagu yang dipopularkan kumpulan nasyid Brothers. 

Ketika itu Najib yang kini hanya berjawatan ketua bahagian dalam parti mula mengeluarkan air mata ketika berdiri di barisan ketiga bersama para perwakilan lain. 

Namun bekas perdana menteri masih mampu tersenyum di saat para perwakilan meminta untuk berswafoto bersama-samanya. 

Tidak sedikit perwakilan yang berkata "teruskan perjuangan" kepadanya. 

Zahid dalam ucapan penggulungan memberi penghormatan kepada Najib yang menurutnya berjiwa besar untuk hadir ke perhimpunan kali ini. 

"Beliau sanggup duduk di barisan ketiga bersama-sama wakil bahagian Pekan. Inilah semangat bekas pemimpin yang berjiwa besar dan tetap bersama Umno," katanya disambut tepukan gemuruh perwakilan. 

Najib menerima sambutan hangat sepanjang perhimpunan. Semalam, ketika speaker Tan Sri Badruddin Amiruldin menyebut namanya, hadirin berdiri dan memberi tepukan penghormatan kepada beliau. 

Posted by Mohd Sulaiman 

0 comments:

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena