Friday 24 February 2017

[Video PARAH! Pengangguran 500 000 Orang Era Najib] Cakap kurang, kerja lebih: Abby Abadi puji sikap pemimpin DAP...“Malangnya artis yg ingin mencari Islam tetapi 'terjumpa' PAS.” Abby Abadi dikeji ahli Pas.

Sabtu, 25 Februari 2017

Cakap kurang, kerja lebih: Abby Abadi puji sikap pemimpin DAP


KUALA LUMPUR, 24 FEB: Status facebook artis Abby Abadi baru-baru ini menarik perhatian ramai apabila beliau berkongsi luahan perasaannya setelah tidak lagi bersama PAS yang disertainya pada tahun 2012 lalu.
Perkongsian itu antara lain mendedahkan dugaan yang terpaksa dilaluinya yang kini berjuang dengan Parti Amanah Negara.
Tindakkannya itu jelas Abby, telah mengundang ‘serangan’ dari pengikut-pengikut PAS sendiri  dengan pelbagai cercaan dan kata-kata nista.
Ada pengikut PAS katanya, mencerca dan menuduh beliau  sebagai ‘tidak betul’, ‘cium bont*t DAP, ‘khadam DAP’ dan sebagainya apabila menjauhkan diri dari perjuangan PAS.
“Bila saya makin lama makin menjauh (dari PAS)… ikut Amanah, ikut Pakatan Harapan, orang PAS pulak yang maki hamun saya, konon saya tak betul, kembalilah ke pangkal jalan, semoga diberi petunjuk, cium bont*t DAP, khadam DAP dan sebagainya,” luah Abby.
Namun, segala cercaan pengikut PAS terhadapnya tidak mampu menafikan sikap profesionalisme yang ditonjolkan pemimpin-pemimpin DAP dalam melaksanakan tanggungjawab mereka.
“Cuma jujur, saya suka Mr Lim Guan Eng, Mr Lim Kit Siang… Nampak lebih berakhlak dan bersungguh menjaga amanah rakyat di Penang.
“Cakap kurang kerja lebih. Macam tulah bagus,” katanya.
Jelas Abby, banyak perkara yang dipelajarinya mengenai agama dan pentadbiran negara sewaktu PAS dipimpin Allahyarham Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat.
“Allah bagi saya faham jelas berkaitan agama-Dia. Waktu tu saya ada Allahyarham Tuan Guru Nik Aziz tempat belajar, bersembang, bertanya apa sahaja,” luah Abby.
Pada waktu itu katanya, beliau amat berbangga dengan imej PAS dan tidak gentar walaupun diserang habis-habisan oleh tentera siber UMNO-BN ketika itu sehingga digam dari siaran televisyen dan menghadiri majlis rasmi kerajaan.
“Semua kerana bersama dengan perjuangan PAS.
“Alih-alih lepas ketiadaan Allahyarham Tuan Guru Nik Aziz, segalanya berubah,” katanya.
Abby menulis statusnya di facebook sebagai respon kepada status twitter @tmjdtfc pada 18 Februari baru-baru ini yang menyebut: “Malang bg sesetangah pihak terutamanya artis yg ingin mencari Islam tetapi terjumpa PAS.” –Roketkini.com
Kredit foto asal: Mediacorp

Setelah bersama Amanah, Abby Abadi dikeji ahli Pas

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena