Sunday 19 February 2017

[Video RM2.6 bilion masuk poket sendiri!] Pas bukan lagi parti pembangkang? 'Sudah terang lagi bersuluh!'

Isnin, 20 Februari 2017

Pas bukan lagi parti pembangkang?

Akhbar pro Umno BN hari ini tidak lagi menganggap Pas parti pembangkang

Akhbar Mingguan Malaysia hari ini menyenaraikan pecahan kerusi pembangkang di Dewan Rakyat dengan hanya meletakkan Pakatan Harapan dan Bersatu bersama wajah ketua parti masing-masing.
DAP mempunyai 37 kerusi, diikuti PKR (28), Amanah (6) dan satu kerusi lagi Bersatu. Tanpa memasukkan 15 kerusi dimiliki Pas, akhbar pro Umno-BN itu melalui ruangan Awang Selamat menganggap DAP lebih dominan termasuk dari segi bilangan kerusi di Dewan Rakyat.
Menurut Awang, Mahathir perlu tunduk mengikut rentak Penasihat DAP, Lim Kit Siang yang kononnya merupakan pemimpin 'de facto' pembangkang dengan keputusan besar dan penting ditentukan parti berlambangkan roket itu.
Bercakap bagi pihak Pas, akhbar pro Umno-BN itu secara terbuka menyanjung tinggi Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang lantaran menolak pelawaan untuk bekerjasama dengan PPBM.
"Prinsipnya tetap sama. Pas tidak akan bekerjasama dengan parti yang ada hubungan dengan DAP dan PAN (Amanah). Awang tabik Hadi kerana konsisten menolak DAP dan tidak gentar dengan segala tekanan," katanya.
Sementara itu, Mingguan Malaysia turut memuatkan laporan penuh mengenai Himpunan Rang Undang-undang (RUU) 355 semalam termasuk reaksi peserta dan kronologi syor pindaan akta tersebut pada halaman tengah di muka surat 12 dan 13.
Berlatarkan warna ungu dan hijau, kandungan laporan bagi program bermula petang sehingga malam itu dilihat bernada positif tidak seperti yang lazim berlaku terhadap siri himpunan BERSIH.
Ini termasuklah lebih separuh di halaman 13 dipenuhi foto peserta himpunan antaranya sedang menunaikan solat, melaungkan takbir dan bergambar dengan penyanyi Datuk Jamal Abdillah.
Dilihat seolah-olah sudah mampu menggantikan lidah rasmi Pas, Harakah, artikel pengarang kanan Mingguan Malaysia bertajuk, "Pas: Antara perjuangan dan kerjasama" di ruangan Rencana Muka 6 menjadi bukti Pas pada masa ini bukan lagi parti pembangkang yang dimusuhi Umno-BN.
Penulisnya, Zulkiflee Bakar berpendapat Abdul Hadi membuat kenyataan tegas untuk tidak bekerjasama dengan Bersatu yang dianggapnya mengamalkan politik makan keliling.
"... (Bersatu) berbaik dengan DAP dan pada masa sama mahu bekerjasama dengan Pas. Jika Pas terperangkap dengan taktik politik itu, yang rugi adalah Pas," tegasnya.


1 comments:

Zahid Hamidi said...

Ass.. Salam kenal dan salam sejahtera bagi temen smua.. Jgn mudah prcaya dari komentar orang, jujur sye nak udah kena tipu 2kli pada orang yg tak sye kenal. Baru kali ini sye merasakan kemenangan dlam pusingan nombor 6D kedai TOTO. Bila anda nak btuh nombor 4D/6D untuk kedai SPORT TOTO, MAGNUM, KL, sila nak waps +6282346667564 / 082346667564 atas nme ABAH WIRANG..


Salam anak rantau..
Johor dan sekitarNy


Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena