Saturday 18 February 2017

[Video TG BABA: Pas TERMAKAN BUDI Najib] Betapa cermatnya Tun M, DSAI dan Almarhum TS Prof Ahmad Ibrahim meminda AKTA355 ditahun 1984/88 tanpa melalui kekecohan macam sekarang.

Ahad, 19 Februari 2017
Foto Parti Amanah Negara.
Sehingga lewat malam tadi, Amanah Sik masih giat menyampaikan sumbangan barangan keperluan asas kepada penduduk miskin sekitar Sik, Kedah. Mudah-mudahan Allah SWT mempermudahkan segala urusan pemberi sumbangan dan penerima sumbangan.

Cermatnya TUN M, DSAI dan Almarhum TS Prof Ahmad Ibrahim meminda AKTA355 ditahun 1984/88 tanpa melalui kekecohan macam sekarang.


1. AKTA355 ini telahpun pernah dipinda oleh Kerajaan yg berkuasa pada tahun 1984 dan 1988, tanpa melalui kekecohan apa2.
2. Pembentangan dibuat oleh PM di masa itu Dr Mahathir, di sokong oleh YB Dr Pairin Kitingan dan disokong pula oleh semua ahli2 Parlimen dari Kerajaan.
3. Tokoh2 penggerak utama pindaan ini adalah DSAI dan Almarhum TS Prof Ahmad Ibrahim.
4. Menariknya RUU ini ditentang oleh wakil tunggal PAS YB Nik Aziz bin Nik Mat (Pengkalan Chepa).
5. Pindaan ini telah berjaya melonjakkan taraf Mahkamah Syariah setaraf dgn Mahkamah Sivil.
6. Para pegawai telah diberi latihan profesional. Kursus Diploma Kehakiman Syarak di UIAM.
7. Skim gaji baru dipinda dan bangunan mahkamah dinaik taraf menjadi lebih selesa.
8.RUU boleh dipinda lagi dengan mudah, tanpa kecoh apa2. Apa perlunya dijadikan demo dan kecoh gimik politik bagaikan nak rak seluruh negara?
9. Pada tahun itu juga Lim Kit Siang juga telah dilantik menjadi Ketua Pembangkang namun beliau tak boleh lakukan apa-apa sebab majoriti dewan bersetuju menyokong pindaan tersebut.
KDL.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena