Saturday 11 February 2017

[Video PENYOKONG PAS WAJIB DENGAR] "Pas anjur ceramah mega utk gasak Husam, bukan utk mengambil peduli isu rakyat"...Inikah politik Islam yang nak Pas bawa?

Sabtu, 11 Februari 2017

Komen dalam FB Mohd Sayuti Omar, "Nampak macam betul teori Husam kuasa 10".

Pas mengiktiraf "Husam kuasa 10' melalui ceramah meganya yang ditujukan kepada Husam Musa.
Pas mengiktiraf "Husam kuasa 10' melalui ceramah meganya yang ditujukan kepada Husam Musa.

'Husam kuasa 10' kini menjadi realiti, digeruni

Kira-kira lima bulan lalu, Pengerusi Amanah Kelantan, Datuk Wan Abdul Rahim Wan Abdullah mengisytiharkan bahawa "Datuk Husam ni, 10 wakil rakyat lain, baru sama dengan dia seorang" dan kini pelbagai pihak mengesahkan perkara itu hatta oleh Pas sendiri.




1. Pas menganjurkan ceramah mega utk gasak husam, bukan ceramah mega utk mengambil peduli isu rakyat. Dalam isu2 rakyat yang didepani oleh husam, pas tewas 10 - 0. Lihat isu2 tebang balak, orang asli, salah guna duit yayasan tok kenali, pasar pasir puteh dll, semua jawapan pas adalah kombinasi otak tak keruan, bohong & caca marba.
2. Ceramah isu baiah yg sgt diambil peduli oleh pas dgn bersembunyi di sebalik hukum islam sebagai alasan utk menyerang husam menggambarkan betapa tak relevannya pas dgn realiti semasa, dan betapa jumudnya jalur pemikiran pas. Debat ni tak produktif pun kerana kedua2 pihak boleh mengemukakan hujah utk mempertahankan tindakan masing2. Noktah. Pada saya sifirnya mudah saja. Baiah yg mempertaruhkan isteri sebagai cagaran adalah sgt jelik, dipandang dari sisi mana sekali pun. Perlakuan sejelik ini tidak boleh diterima, apatah lagi bila ia dilakukan atas nama agama. Maruah wanita islam hendaklah dipertahankan, bukan dianggap sebagai barang tebusan.
3. Maka biarkan pas meroyan & bercakap sorang2 dgn debat baiah mereka. Husam & rakan2 hanya perlu teruskan agenda peduli rakyat. Rakyat kelantan sudah cukup matang utk menolak kerajaan negeri yg gagal & yg ditunjangi oleh sebuah parti yg gagal.



*DOSA PARA ULAMA YANG LAHIRKAN FIQH SOKONG PENGUASA YANG ZALIM*' ....Siddiq Fadhil
FIKH POLITIK " MUSANG BERJANGGUT " ; ABDULLAH B. UBAI ZAMAN MODEN ? TIDAK MENGIKUT MAQASID SHARIA' ; TETAPI IKUT MAQASID " MUSANG BERJANGGUT" !!....Nasharrawy
*"Saya tidak terbayang besarnya dosa para ulamak yang melahirkan fiqh yang menyokong penguasa yang zalim sehingga rakyat terus menjadi mangsa kezaliman. Sepatutnya mereka melahirkan fiqh yang menjadikan Islam itu rahmatan lil aalamin, bukan rahmatan lil dzolimin."*
_- (Prof Dato' Dr Siddiq Fadhil, Nunji'17, 15hb Februari 2017, Kompleks Belia dan Kebudayaan Shah Alam, Selangor)_
http://amanahdaily.com/index.p...Kenapa ? Apabila sudah tiada atau tiada difokus atau diambil berat di dalam diri " Tasauf " dan ' Ketuhanan " . Kenapa? Bisa berlakunya karektor " Musang Berjanggut " alias ' Abdullah b Ubai di dalam perjuangan Islamis moden ??.... Nasharrawy
Avatar


Shabas! Husam dan Amanah Kelantan !! Kenapa ? Parti Keris Telanjang dan baruanya ; PBK ( Parti Boneka Keris ) atau Parti 2h dan Blog Keris nya atau " PIGS" nya perlu di tumpaskan pada PRU 14 ! Kerna apa ?? sekalipun secara 3 penjuru yang jadi strategi Parti 2H untuk selamatkan Keris Telanjang ?


0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena