Wednesday 15 February 2017

[Video] Persekutuan Nak Membolot Hasil Negeri P.Pinang? #VanJenazahPergiDemo! Wakil DAP kesal Jamal 'salah guna' aset masjid

Khamis, 15 Februari 2017

Foto Sharizal Jalil.
Foto Suara Rakyat.

FAKTA..
Kalau Tak Menipu Bukan Jamal & Umno Namanya..

SHAH ALAM, 15 FEB : Ketua Pemimpin Gerakan Baju Merah, Datuk Seri Jamal Yunos didakwa memperdaya 15 pemandu van jenazah pada demonstrasi di hadapan kompleks Kerajaan Negeri (SUK), semalam.

Menurut sumber kepada SelangorKini, mereka dimaklumkan pihak Jamal kononnya satu sesi pengambaran (shooting) dibuat di SUK tanpa didedahkan sebarang butiran lanjut mengenainya.

#VanJenazahTakAda
#VanJenazahPergiDemo
#KenaTipuRM300 atau pura2 buat tak tahu...

Wakil DAP kesal Jamal 'salah guna' aset masjid


Pihak berkuasa agama digesa menyiasat sama ada aset-aset masjid disalah guna dalam demonstrasi pemimpin Baju Merah Datuk Jamal Yunos di depan pejabat setiausaha kerajaan negeri (SUK) di Shah Alam, kelmarin.
Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kampung Tunku Lau Weng San membuat gesaan itu terhadap Majlis Agama Islam Selangor (Mais) dan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais).

“Perkara ini serius kerana rakyat Selangor seringkali diingatkan bahawa institusi agama Islam tidak boleh dijadikan medan berpolitik oleh orang-orang politik dan mereka yang tidak bertanggungjawab,” katanya.
Dalam perhimpunan itu, Jamal membawa berbelas-belas van jenazah dan mengusung keranda ke depan pintu pagar bangunan SUK kerana mengesyaki terhadap penyelewengan dalam beberapa program kebajikan negeri, termasuk skim khairat kematian.
Dalam kenyataan hari ini, Lau menegaskan bahawa kebanyakan van jenazah adalah aset masjid untuk memudahkan urusan kematian atau pengebumian ahli-ahli kariah dan penduduk-penduduk Muslim setempat.

Katanya, walaupun terdapat kenderaan itu yang diuruskan oleh syarikat swasta dan individu, kebanyakan van ini adalah sumbangan kerajaan persekutuan atau negeri atau dibeli melalui kutipan derma setempat.
“Sudah pastinya, van-van jenazah milik masjid harus dianggap sebagai aset masjid dan sebahagian daripada institusi dan jentera pentadbiran masjid itu sendiri dan tidak boleh sewenang-wenangnya disalahgunakan oleh orang-orang politik seperti Jamal Yunos untuk agenda politiknya sendiri,” katanya.

Lau juga menyenaraikan enam nombor pendaftaran van-van itu yang diperolehnya daripada rakaman video semasa kejadian, dua daripadanya terdapat perkataan sebuah masjid di Klang dan satu lagi tertulis JKKKP sebuah kampung di Sungai Besar.
“Sekiranya tuduhan ini adalah benar, maka saya menyeru pihak MAIS dan JAIS agar mengambil segala tindakan yang mungkin dan tegas terhadap mereka yang menyalahi undang-undang,” katanya.
Malaysiakini.


0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena