Sunday 19 February 2017

[Video Ustaz Hasanuddin: PAS Buat Tak Nampak Pembohongan & Kezaliman UmnoBN!] Mengapa Bakar Bendera DAP di Perhimpunan RUU355? Apasal bendera MCA dan GERAKAN 'tidak terbakar'?

Ahad, 19 Februari 2017

Foto Fais Al-Hajari.
Foto Fais Al-Hajari.Foto Fais Al-Hajari.
Difahamkan, makhluk inilah yg cuba mencetuskan provokasi dgn membakar bendera Dap tu. Muka xde nur langsung.
Yg apprehend budak ni rasanya geng Jabatan Amal Wilayah.
Kepala Rone Faizal Isnin dgn Adam Ahmad ke tu? Hehehe

Ini Wajah Lelaki Yang Bakar Bendera DAP Di Perhimpunan #RUU355.

Semalam viral satu poster (kami tidak dapat mengenalpasti sumber pertama namun hasil tinjauan kami ia banyak disebarkan oleh penyokong pembangkang - Pakatan Harapan) yang menunjukkan aksi seorang lelaki bertopeng sedang membakar bendera DAP di tengah-tengah orang ramai namun tindakannya itu langsung tidak mendapat perhatian dan sambutan pendemo-pendemo UNGU (Penyokong RUU355) yang berada di sekitarnya.
Perbuatannya itu berjaya dirakamkan menerusi lensa kamera dan tular di laman sosial.

Sebilangannya mengkritik PAS - kerana membakar bendera DAP; menyemai kebencian terhadap DAP, untuk apa sedangkan kita semua pembangkang hujah mereka. Malahan ada yang marah dan mempersoalkan jika bendera MCA dan GERAKAN juga dibakar.
Sebilangannya mengkritik AMANAH dan DAP - kononnya agent provokasi yang sengaja dihantar untuk memburukkan perhimpunan aman anjuran PAS; bertujuan menunjukkan perhimpunan PAS penuh dengan provokasi dan nilai-nilai tidak islamik, lalu DAP dan AMANAH menjadi sasaran kritikan.
Sebilangan besar pula memilih menyalahkan UMNO. Pandangan mereka; act of sabotage itu bertujuan melebarkan lagi jurang perpecahan di antara PAS dengan parti-parti pembangkang yang lainnya. Semakin teruk PAS dan pembangkang berpecah semakin bagus untuk BN mempertahankan kekuasaannya, apatah lagi kami menerima info PRU akan diadakan dalam masa terdekat ini. Perkauman, sentimen keagamaan akan menjadi modal PRU bagi menakut-nakutkan masyarakat seperti selalunya.
Info yang diterima dari ahli PAS, Fais Al Hajari, mendedahkan wajah individu yang membakar bendera itu di Facebooknya tadi.
Lelaki itu dilaporkan ditahan oleh Unit Amal Wilayah berikutan perbuatan provokasinya itu.
Siasatan masih dijalankan bagi mengenalpasti identiti dan tujuannya berbuat demikian. 
Dalam pada itu, rata-rata netizens memuji tindakan pendemo-pendemo UNGU yang tidak termakan dengan provokasi yang dilakukan oleh individu berkenaan.
Pendemo-pendemo UNGU bukan sahaja tidak melayani perbuatan tersebut malahan tidak mempedulikan (tidak menunjukkan minat untuk menangkap gambar, marah ataupun bercakap seolah-olah individu tersebut halimunan) langsung aksi nakal lelaki itu.
Ini membuatkan ramai pendemo-pendemo UNGU yang hadir berhujah di laman sosial samada benar atau tidak kewujudan insiden tersebut. Dengan penyebaran wajah lelaki tersebut kita boleh sahkan aksi itu benar-benar berlaku dan sudah tentu poster yang menuduh ia dilakukan oleh penyokong PAS haruslah dihentikan penyebarannya sehingga siasatan lengkap dijalankan.
Posted by 

BERPECAHKAH BN SELEPAS AKTA 355?


Kenapa UMNO dan kerajaan sendiri selama ini tidak pernah terfikir untuk memperkasa mahkamah syariah sedangkan mereka tentunya lebih tahu dan arif mengenainya?
Lantaran tujuan UMNO dan kerajaan dalam hal ini lebih bersifat politik iaitu untuk memikat hati Pas, maka sudah tentu yang ditunggu-tunggu juga ialah kesan politik daripada usul tersebut?
Apakah selepas ini hubungan UMNO dan Pas menjadi lebih akrab tautannya dan akan saling berganding bahu, secara rasmi atau untuk memastikan berlakunya pertembungan tiga penjuru bagi menghadapi PRU 14 akan datang?

Apakah Pas akan terus menutup pintu rundingan dengan parti-parti pembangkang lain di mana sebelum ini mereka pernah menyatakan sentiasa terbuka dengan matlamat satu lawan satu untuk sama-sama  menumbangkan UMNO dan BN?

Dalam masa yang sama, bagaimana pula dengan dengan kedudukan BN sendiri setelah usul itu dibentangkan, meskipun perbahasan dan pengundian bagi kelulusannya dijangka dianjakkan ke tahun depan?
Apakah parti-parti bukan Islam seperti MCA, MIC, Gerakan, PBS dan SUPP yang selama ini menentang usul itu masih mahu kekal bersama BN?
Jadikah menteri-menteri MCA, MIC dan Gerakan mengundurkan diri daripada kabinet sebagaimana janji mereka sebelum ini?
Sementara beberapa pemimpin komponen BN lain menentang usul itu berasaskan hujah ia bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan, Presiden MCA, Liow Tiong Lai pula menganggapnya sebagai "cek kosong" ke arah perlaksanaan hudud.
Tergugatkah sokongan BN daripada pengundi di Sarawak berikutan Ketua Menteri, Adnan Satem telah pun mengarahkan Ahli-Ahli Parliman Bumi Kenyalang tidak memberi sokongan kepada usul Hadi yang mendapat restu UMNO itu?
Di antara Pas dengan rakan-rakan bukan Islam dalam BN, siapakah yang akhirnya lebih menjadi keutamaan bagi Najib dan UMNO? (SH 24/11/2016).
Posted by 

1 comments:

Zahid Hamidi said...

Ass.. Salam kenal dan salam sejahtera bagi temen smua.. Jgn mudah prcaya dari komentar orang, jujur sye nak udah kena tipu 2kli pada orang yg tak sye kenal. Baru kali ini sye merasakan kemenangan dlam pusingan nombor 6D kedai TOTO. Bila anda nak btuh nombor 4D/6D untuk kedai SPORT TOTO, MAGNUM, KL, sila nak waps +6282346667564 / 082346667564 atas nme ABAH WIRANG..


Salam anak rantau..
Johor dan sekitarNy


Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena