Friday 26 October 2018

[Video Mat Sabu: Hoi, Najib apa la hang ni 'BODO' sangat] Tentera Malaysia di Riyadh dibawa pulang & Berlian merah jambu Rosmah hadiah dari putera UAE, Najib kata.

Sabtu, 27 Oktober 2018

Tentera Malaysia di Riyadh dibawa pulang

Tentera Malaysia sudah berundur dari Yaman, kata Menteri Luar Negara Datuk Saifuddin Abdullah.
"Ketika ini, semua tentera kita telah pulang dan kita tidak lagi terlibat," katanya selepas pertemuan dengan rakan sejawatnya dari Arab Saudi, Adel Ahmed Al-Jubeir di Putrajaya hari ini.
Saifuddin berkata beliau sudah memaklumkan Adel berhubung keputusan kabinet untuk tidak lagi terlibat dalam pakatan yang dipimpin Arab Saudi.
Ini merupakan kali pertama kerajaan mengakui penglibatan dalam pakatan pimpinan Arab Saudi dalam konflik di Yaman yang bermula sejak 2015 dan menyebabkan pergolakan negara itu.
Datuk Seri Hishammuddin Hussein ketika menjadi menteri pertahanan memberitahu parlimen pada 2017 bahawa tentera Malaysia yang dihantar ke Riyadh tidak terlibat dengan konflik berkenaan.
Ketika itu, Hishammuddin berkata tentera Malaysia hanya terlibat dengan usaha membawa keluar rakyat Malaysia.
Bagaimanapun, kenyataan Hishammuddin itu dilihat bercanggah dengan pelbagai laporan yang mendakwa tentera Malaysia terlibat secara langsung menyokong Arab Saudi.
Pada Jun lalu, selepas mengambil alih kerajaan, Pakatan Harapan memutuskan untuk menarik semula tentera Malaysia dari negara itu.
Mk.

Najib: Berlian merah jambu Rosmah hadiah dari putera UAE

Bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak mendedahkan loket rantai berlian 22 karat berwarna merah jambu yang turut dikaitkan dalam siasatan skandal 1MDB, dibelikan oleh putera dari negara Emiriah Arab Bersatu (UAE) untuk isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor.
Dalam wawancara dengan Al Jazeera untuk program 101 East, Najib menamakan putera berkenaan sebagai Sheikh Mansour Zayed, yang merupakan timbalan perdana menteri UAE dan naib pengerusi UAE's International Petroleum Investment Company.
Dalam wawancara itu, apabila pengacara program Mary Ann Jolley menyebutkan bahawa AS$27 juta dari 1MDB digunakan untuk membeli loket berkenaan untuk Rosmah selepas Najib memulangkan AS$620 juta kepada akaun yang dikaitkan dengan Jho Low, bekas perdana menteri itu kelihatan tidak senang.
Najib berkata Sheikh Mansour merupakan "kenalan rapat" Jho Low yang kini dikehendaki di Malaysia berhubung skandal 1MDB.
Mk.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena