Thursday 25 October 2018

[Video LGE tunjuk surat Kelantan minta wang dari Pusat untuk bayar gaji] Walaun, Jangan kentot dalam jubah la...Mengapa orang Terengganu (wakil rakyatnya) cerdik sedikit daripada wakil rakyat Kelantan?

Khamis, 25 Oktober 2018
Jangan kentot dalam jubah... Guan Eng dedah surat Kelantan  mohon bantuan dana... 
Image may contain: text
No automatic alt text available.
Image may contain: text
Telah tular surat permohonan bantuan kewangan kerajaan Kelantan kepada Ketua Setiausaha Perbendaharaan bertarikhg 18 Jun 2018 yang memohon pendahuluan sebanyak RM97.0 juta bagi menampung aliran tunai. 

Itulah jangan lepas cakap dan suka kata orang lain bohong atau membuat fitnah. Bila keluar surat sebegitu walaupun ia prosuder biasa, tetapi memalukan. Kalau tidak kerana kekeringan wang untuk apa permohonan itu dibuat. 

Surat mengaibkan dan boleh dikelasifikasi rahsia bagi kerajaan itu tidak patut didedahkan. Tetapi kerana celupar mulut, maka keluarlah apa yang tidak wajar. Inilah ketidakcerdikan, khasnya wakil rakyat Kota Bharu. 

Sebenarnya kerajaan Terengganu juga ada memohon pendahuluan dari kerajaan Pusat jumlahnya lebih banyak dari itu. Tetapi dalam hubungan ini orang Terengganu (wakil rakyatnya) cerdik sedikit daripada wakil rakyat Kelantan, mereka tidak pun timbul masalah dan menuduh Menteri Kewangan berbohong atau membuat fitnah. Maka surat permohonannya tidak didedahkan. 

Lain kali jaga mulut dan dan tahulah berterima kasih. Kalau kita sesak, buatlah cara sesak, tak payah nak beragah mengaku kaya dan ada duit lah. Berterusn terang itu lebih daripada segala-galanya. Jangan sesekali cuba kentut dalam jubah, yang ia tidak terhidu kepada kita tetapi ia membusukkan hidung tukang basuh. - MSO 
Image may contain: 3 people, text
Tumpang sekole.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena