Thursday 25 October 2018

[Video Pemuda Umno woi, dah TERSUNGKOQ pandailah kau cakap! Presiden Umno bercutilah] Ho, ho, hoo, Tun M: Ramai lagi akan ke mahkamah, kita buat satu per satu.

Khamis, 25 Oktober 2018

Ramai lagi akan ke mahkamah, kita buat satu per satu

Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad memberi jaminan akan ada ramai lagi bekas menteri dari BN bakal diheret ke muka pengadilan.
Berucap di hadapan ahli Dewan Perniagaan Malaysia-Thailand (MTCC) di Bangkok, katanya, kerajaan Pakatan Harapan (HARAPAN) akan berterusan memerangi rasuah, salah guna kuasa atau kesalahan lain yang dilakukan oleh kerajaan BN terdahulu.
Katanya, tindakan itu selari dengan prinsip kerajaan hari ini yang mahu bertindak berlandaskan kedulatan undang-undang.
“Sudah tentu. Kami sengsara hampir sembilan tahun. Mempunyai kerajaan yang tidak memikirkan rakyat dan mereka berterusan melakukan kesalahan.
“Biasanya bila anda melakukan kesalahan, ada akan berdepan dengan segala kemungkinan. Apa yang anda lihat hari ini, sudah tentu akan ada lagi tindakan yang diambil terhadap individu lain.
“Kami tidak boleh membawa ramai individu ke mahkamah dalam satu masa. Kita akan buat satu per satu dan memberi lebih perhatian kepada bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak,” katanya yang dipetik oleh Sinar Harian.
Mahathir sedang dalam rangka lawatan rasmi dua hari ke Thailand bermula hari ini.
Pagi ini, Najib berdepan dengan enam pertuduhan tambahan, membawa jumlah pertuduhan terhadapnya kepada 38.
Minggu lalu, presiden Umno dan bekas timbalan perdana menteri, Datuk Seri Ahmad Zahidi didakwa dengan 45 tuduhan pengubahan wang haram, pecah amanah jenayah dan menerima suapan.
Mk.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena