Wednesday 31 October 2018

[Video Nazri: Saya serius, BN tak laku dah] Mukhriz-Majoriti ahli BERSATU tolak Nazri & Mahkamah tolak permohonan Najib kecuali kehadiran.

Rabu, 31 Oktober 2018

Majoriti ahli BERSATU tolak Nazri - Mukhriz

ALOR SETAR: Keputusan tidak akan menerima Ahli Parlimen Padang Rengas, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz menyertai Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) dibuat berikutan pelbagai tindakan termasuk kenyataan yang melampaui batas.
Timbalan Presiden BERSATU, Datuk Seri Mukhriz Mahathir, berkata mana-mana individu yang mahu menyertai BERSATU perlu dinilai terlebih dahulu termasuk memastikan langkah itu tidak menjejaskan sokongan rakyat kepada Pakatan Harapan (PH).
Menteri Besar Kedah itu berkata, pihaknya boleh menerima sesiapa sahaja menyertai BERSATU, tetapi jika ia memberi kesan negatif kepada parti maka tidak perlulah seseorang itu diterima.
“Ramai sahaja pemimpin UMNO yang neutral dan tidak pernah berkata apapun maka sudah pastinya BERSATU boleh mempertimbangkan seperti penyertaan bekas Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri yang juga Ahli Parlimen Jeli, Datuk Seri Mustapa Mohamed.
“Bagaimanapun bagi Ahli Parlimen Padang Rengas itu, dia sudah banyak kali mengeluarkan kenyataan yang melampaui batas malah majoriti ahli kami menolak beliau. Maka menjadi satu kesilapan jika dia diambil sertai kita.
“Jika sudah terang menyusahkan rakyat, cuba bayangkan orang sebegini diterima parti... ini sudah melampau seperti sudah tiada pertimbangan,” katanya pada sidang media selepas mempengerusikan Mesyuarat EXCO di Wisma Darul Aman di sini, hari ini.
BH Online.

Mahkamah tolak permohonan Najib kecuali kehadiran

KUALA LUMPUR: Mahkamah Tinggi di sini, hari ini, menolak permohonan bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, untuk mengecualikan diri daripada menghadiri prosiding pengurusan kes bagi kesemua pertuduhan dihadapinya.
Hakim Mohd Nazlan Mohd Ghazali menolak permohonan itu selepas peguam Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah memohon kehadiran anak guamnya dikecualikan pada pengurusan kes berhubung tiga tuduhan pecah amanah dan satu salah guna kuasa membabitkan dana berjumlah RM42 juta milik SRC International Sdn Bhd.
Nazlan dalam penghakimannya berkata, kehadiran Najib adalah perlu bagi membolehkan beliau mengikut prosiding kesnya.
“Beliau perlu hadir, namun jika perkara itu tidak dipertikaikan, mungkin mahkamah boleh mempertimbangkan.
Terdahulu, peguam Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah yang mewakili Najib, mempersoalkan kehadiran anak guamnya memandangkan prosiding hanya membabitkan pihak pendakwaan dan pembelaan.
Bagaimanapun, Timbalan Pendakwa Raya, Datuk Sulaiman Abdullah, memberitahu kehadiran Najib adalah perlu kerana membabitkan kes penting.
“Setakat ini pihak kami tidak menerima sebarang arahan, namun secara peribadi beliau perlu hadir,” katanya.
Sehubungan itu, mahkamah menetapkan 29 November ini untuk sebutan semula dan pengurusan kes.
Sementara itu, mahkamah turut membenarkan kes membabitkan 25 pertuduhan rasuah dan kegiatan pengubahan wang haram berjumlah hampir RM2.3 bilion dipindahkan dari Mahkamah Sesyen ke Mahkamah Tinggi.
BH Online.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena