Friday 26 October 2018

[Video Senangnya ambil DANA NEGARA untuk bayar hutang & Syed Hamid Albar sudah jadi ahli BERSATU] Tun M - Najib perlu buktikan punca dana RM2.6 bilion.

Sabtu, 27 Oktober 2018

Image may contain: one or more people, people standing and text
Image may contain: 1 person, sitting and text
Tun M - Najib perlu buktikan punca dana RM2.6 bilion
Najib perlu buktikan punca dana RM2.6 bilion - Tun M
Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad ketika sidang media selepas mempengerusikan Majlis Pimpinan Tertinggi Bersatu di Menara Yayasan Selangor, malam ini. - Foto BERNAMA
PETALING JAYA: Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak perlu menjelaskan dari mana datangnya dana RM2.6 bilion yang dikatakan derma daripada kerajaan Arab Saudi kepada UMNO.

Pengerusi Bersatu, Tun Dr Mahathir Mohamad menjelaskan, paling penting bukti bertulis untuk mengenal pasti duit itu datang dari 1Malaysia Development Berhad (1MDB) atau sebaliknya.

"Apa yang lebih penting, bukti-bukti bertulis duit itu datang dari 1MDB atau tidak. Kamu tidak boleh memindahkan sejumlah wang yang besar tanpa rekod.

"Jika benar wang itu dari Saudi tentu ada rekod. Kalau wang itu bukan dari Saudi, kita perlu kenal pasti dari mana duit itu datang. Setakat yang kami tahu, duit itu datang dari 1MDB," katanya semasa sidang media selepas mesyuarat Bersatu di sini, hari ini.

Pada Jumaat, Menteri Luar Arab Saudi, Adel Ahmed Al-Jubeir menyatakan derma RM2.6 bilion yang didakwa diterima Najib tiada kena mengena dengan kerajaan Arab Saudi.

Perkara itu dimaklumkan Menteri Luar, Datuk Saifuddin Abdullah selepas menerima kunjungan Adel di Wisma Putra.
Astro Awani

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena