Thursday 6 December 2018

[Video Malaysia Baru bekas PM dan Peguam Negara boleh didakwa - Hanipa] BERSURAI kalau tidak kami TEMBAK! Setakat FRU tak apa, jgn sampai geng ni yg ambil alih? Sambutan hari hak asasi manusia Sabtu ini diputuskan pada Okt - Suhakam.

Jumaat, 7 Disember 2018
Foto Otai BERSIH.
Kepada puak2 yg teringin nak buat kacau bilau tu jgn sampai geng ni yg ambil alih,kalau setakat FRU tak apa lagi..tapi kalau geng ni yg turun kalau rasa nak test power cuba la buat provokasi kat depa ni..kot nanti ramai bini yg menjanda dan anak2 jadi yatim..
Setuju sgt dgn saranan Persatuan Patriot agar jika keadaan sudah menjadi sampai tidak terkawal pada 8hb Disember nanti kerahkan saja Pasukan Harimau ini..

Sambutan hari hak asasi manusia Sabtu ini diputuskan pada Okt - Suhakam

Keputusan Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia (SUHAKAM) untuk mengadakan Sambutan Hari Hak Asasi Manusia pada 8 Dis telah diputuskan pada Oktober, kata pengerusi Tan Sri Ismail.
Oleh itu, Razali menyangkal dakwaan bahawa sambutan itu ialah untuk mengganggu demonstrasi anti-ICERD (Konvensyen Antarabangsa mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum) yang jatuh pada tarikh yang sama.
Beliau berkata tarikh untuk sambutan itu diputuskan pada 18 Okt mengikut tarikh yang disediakan oleh Pejabat Perdana Menteri.
Oleh itu, Razali menyangkal dakwaan bahawa sambutan itu ialah untuk mengganggu demonstrasi anti-ICERD (Konvensyen Antarabangsa mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum) yang jatuh pada tarikh yang sama.
"Untuk rekod, SUHAKAM menyokong sepenuhnya prinsip hak untuk berhimpun secara aman.
"Dakwaan oleh sesetengah individu bahawa acara SUHAKAM itu dengan dihadiri oleh Perdana Menteri adalah perhimpunan balas untuk mengganggu demonstrasi anti ICERD pada hari yang sama bertujuan untuk mencemarkan reputasi SUHAKAM dari kaca mata orang ramai," katanya dalam satu kenyataan, malam tadi.
Pada 23 Nov, Pejabat Perdana Menteri mengeluarkan satu kenyataan memaklumkan bahawa kerajaan Pakatan Harapan tidak akan meratifikasi ICERD dan akan terus mempertahankan Perlembagaan Persekutuan yang di bawahnya termaktub kontrak sosial yang dipersetujui oleh wakil semua kaum semasa pembentukan negara.
-- Bernama
Mk.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena