Thursday 27 December 2018

[Video 3 Calon Negara BANGKRUT di 2018 & Kementerian siasat KFC dan McDonalds bermula hari ini] X kisah la apa pun pendirian kau..Tapi tolong la jaga sensitiviti sesama makhluk! Akhlak bro, akhlak..Islam is about 'akhlak' bro...

Khamis, 27 Disember 2018

No automatic alt text available.
Foto Otai BERSIH.

Mengapa perlu menggelupur soal maksiat – Ahmad Dusuki

KUALA LUMPUR – Setelah dikecam hebat oleh netizen mengenai status kematian ahli kumpulan Seventeen yang dikaitkan dengan maksiat, penceramah bebas Ustaz Ahmad Dusuki Abd Rani hari ini bangkit mempertahankan kenyataannya.
Otai BERSIH
X kisah la apa pun pendirian kau... Tapi tolong la jaga sensitiviti sesama makhluk... Akhlak bro... Akhlak... Cakap Ulama Pewaris Nabi...
Nabi dulu tengok Yahudi mati pun Nabi tetap bangun bagi penghormatan... X pulak Nabi ungkit cara kematian, dosa2 masa simati hidup bagai...
Kau nak orang hormat kau, kau kena belajar hormat mereka yang dah mati, x kira apa Bangsa, x kira Agama mereka.
Kalau kau rasa penghormatan orang ramai atas diri kau tu x perlu & x penting bagi kau, maka kau dah rugi 1 perkara dalam dakwah kau...
Without "respect", people won't listen to you even in single words. Then... Macam mana kau nak berdakwah..?
Akhlak bro... Akhlak... Islam is about "Akhlak" bro...

Kementerian siasat KFC dan McDonalds

Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP) dilapor akan membuat pemeriksaan terhadap KFC selepas dakwaan tular mendakwa harga makananya naik.
Satu lagi rangkaian restoran makanan segera McDonalds akan turut disiasat selepas Astro Awani melaporkan tinjauannya turut mendapati harga makanan di restoran itu juga meningkat.
Timbalan Ketua Pengarah Penguatkuasa KPDNHEP Datuk Iskandar Halim Sulaiman berkata, bermula hari ini pegawainya telah mulakan pemeriksaan terhadap restoran KFC.
“Kita dah mulakan siasatan dan pagi ini, pegawai saya telah mula mendapatkan maklumat daripada KFC, kenapa naik harga,” beliau dipetik berkata ketika dihubungi Astro Awani hari ini.
Menjawab soalan Malaysiakini, QSR Brands (M) Holdings Bhd, pemilik KFC, semalam berkata sejak bulan ini, harga yang dipaparkan mereka termasuk enam peratus SST.
KFC juga menjelaskan penyelarasan harga dibuat untuk memastikan mereka terus memberikan kualiti yang sama tanpa perlu berkompromi.
Dalam kenyataan lain hari ini, QSR Brands bagaimanapun berkata kenyataannya berhubung penyelarasan harga produk jualannya telah disalah tafsir.
Kata KFC, penyelarasan harga tidak mempunyai kaitan dengan SST, kerana kadar enam peratus Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) sebelum ini juga dikenakan pada pelanggan mereka.
mk.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena