Saturday 22 December 2018

[Video Pas cadang Umno DIBUBARKAN] Tu dia...besor gila gambar dia muka depan Utusan! Banyak isu lain jika Syed Saddiq mahu jadi hero.

Ahad, 23 Disember 2018
Foto Otai BERSIH.
Tu dia..Besor gila gambar dia. Utusan sengaja nk bg org melayu muslim lagi menyampah tengok dia. Tahniah Utusan.

Banyak isu lain jika Syed Saddiq mahu jadi hero

Saya amat gembira mengetahui bahawa Menteri Belia dan Sukan Syed Saddiq Syed Abdul Rahman tidak masuk politik untuk playsafe, untuk jadi pak turut ataupun untuk tidak menjadi bisu atau pekak.
Tetapi, saya sedikit terperanjat saudara tidak menjadi ahli politik untuk menegakkan kebenaran dan menidakkan kemungkaran. Saudara sendiri tahu bahawa rakan sejawat saudara, Senator P Waythamoorthy bukanlah punca sebenar rusuhan yang berlaku tempoh hari, dan kejadian susulan, termasuk insiden arwah anggota bomba Muhammad Adib Mohd Kassim diserang oleh sekumpulan perusuh.
Tetapi, nampaknya saudara turut termasuk perangkap pembangkang, yang ingin menggunakan insiden itu untuk menyerang kerajaan Pakatan Harapan (PH). 
Di manakah nurani saudara sebagai seorang ahli politik, yang kononya menjunjung kebenaran? Kalau benar tuduhan yang dilontarkan oleh pihak pembangkang dan beberapa NGO sayap kanan terhadap Waythamoorthy, tidakkah Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad sudah mengambil tindakan terhadapnya? 
Atau adakah anda meragui kebijaksanaan Dr Mahathir dalam mempertimbangkan perkara sedemikian?
Saya tertanya, kenapakah saudara tidak menjawab kenyataan Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang P Ramasamy, sejurus beliau mengeluarkan kenyataan tersebut pada hari Khamis, dan terpaksa menjawab pada lewat malam Jumaat. 
Mungkin saudara sibuk. Tetapi, kalau saudara merujuk kepada artikel asal Ramasamy, mungkin saudara akan faham, konteks penulisan itu.
Individu yang terjemahkan artikel tersebut, mungkin tidak memeriksa maksud perkataan “reprimand” yang digunakan oleh Prof Ramasamy dalam artikelnya. Reprimandbermaksud teguran, dan bukanya ‘tindakan’.
SATEES MUNIANDY merupakan ADUN Bagan Dalam dan Setiausaha Antarabangsa Pemuda DAP.
Tulisan ini merupakan pandangan peribadi penulis atau organisasi yang diwakilinya dan tidak semestinya mencerminkan pendirian Malaysiakini.
mk.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena