Sunday 30 December 2018

[Video Pemuda Bersatu kecam kenyataan Ab Rashid] Lock Them Up–Here’s The Best and Easiest Way To Deal With UMNO Gangsters, Racists 'n' Bullies... DAP: Banteras politik naungan 'dengan apa cara sekalipun'.

Isnin, 31 Disember 2018
Lock Them Up - UMNO Gangster Jailed - Papagomo, Jamal, Azwanddin
Lock Them Up–Here’s The Best and Easiest Way To Deal With UMNO Gangsters, Racists 'n' Bullies... 
TS/FT
Pemuda DAP: Banteras politik naungan 'dengan apa cara sekalipun'
Ketua Pemuda DAP Howard Lee membidas kenyataan Naib Presiden Bersatu Ab Rashid Ab Rahman bahawa partinya perlu menggunakan sumber kerajaan untuk mempertahankan kuasa.
Ab Rashid juga berkata Bersatu perlu mengekalkan kuasa "dengan apa cara sekalipun".
Bagi Lee kemenangan yang dicapai dengan cara itu, apatah lagi menggunakan politik naungan, adalah kemenangan yang salah.
"Ia bukanlah jenis kemenangan yang diperjuangkan PH, dan pastinya bukan cara kita untuk masa akan datang.
"Kita perlu banteras semua bentuk politik naungan, dan mereka dalam Pakatan Harapan (PH) yang menunjukkan tanda-tanda melakukannya.
"Ini kita mesti lakukan, dengan apa cara sekalipun," katanya dalam kenyataan hari ini.
Pemuda Bersatu telah menyuarakan bantahan terhadap kenyataan Rashid manakala Pengarah Strategi Bersatu Rais Hussin menyatakan ia bukan pendirian parti itu sama sekali.
Mengulas lanjut, Lee berkata ia juga bertentangan dengan asas dan nilai PH.
Beliau yang juga Adun Pasir Pinji itu menyuarakan sokongan kepada langkah Pemuda Bersatu tersebut yang menyuarakan bantahan terbuka kepada kenyataan itu.
"Kami pasti pandangan Rashid tidak mewakili Bersatu. Kami juga menyokong penuh Pemuda Bersatu yang jelas menolak kenyataannya," katanya lagi.
mk.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena