Monday 31 December 2018

[Video Minta maaf dulu kalau nak masuk Bersatu, tak ada rasa bersalah langsung] Petunjuk ekonomi sangat menggalakkan, kata Guan Eng.

Isnin, 31 Disember 2018
Petunjuk ekonomi sangat menggalakkan, kata Guan Eng

Petunjuk ekonomi sangat menggalakkan, kata Guan Eng
Petunjuk ekonomi sangat menggalakkan walaupun ekonomi sangat menggalakkan walaupun kerajaan Pakatan Harapan masih baru, kata Menteri Kewangan Lim Guan Eng.
Antara lain, beliau berkata pelaburan langsung asing Malaysia meningkat sebanyak 250 peratus kepada RM49 bilion dalam tempoh sembilan bulan pertama 2018 manakala eksport mencatat rekod apabila meningkat ke paras RM96.4 bilion.

Inflasi pula rendah pada 1.2 peratus dalam tempoh Januari-September 2018, kata Lim.
“Kita wajar mengambil perhatian bahawa keadaan ekonomi global menghadapi cabaran yang lebih teruk berbanding dengan yang kita hadapi di Malaysia dan oleh itu, kita yakin jika rakyat bersatu padu, tanpa mengira kaum, agama atau latar belakang, kita akan menjadi kuat dan stabil sebagai sebuah negara dalam menangani semua cabaran ekonomi masa depan,” katanya dalam ucapan Tahun Baharu 2019 menerusi Facebook Kementerian Kewangan, di sini hari ini.

Beliau berkata kerjaan Pakatan Harapan mahu memenuhi aspirasi rakyat sebaik mungkin.
Lim berkata kerajaan berhasrat untuk menambah baik skim kebajikan seperti Dana Perlindungan Kesihatan, yang membolehkan individu dalam segmen B40 yang dimasukkan ke hospital kerajaan memohon pembayaran sebanyak RM50 sehari untuk tempoh maksimum 14 hari setahun atau bersamaan RM700.

“Kesejahteraan ekonomi rakyat akan terus ditekankan oleh kerajaan, dan kerajaan akan terus memberi bantuan kepada peneroka Felda, penoreh getah, dan mereka yang bekerja di bandar-bandar kecil dan bandar-bandar.

“Kami adalah kerajaan untuk semua warga Malaysia. Tahun baharu perlukan aspirasi baharu untuk semua, dan marilah kita bersama-sama menjadikan 2019 sebagai tahun untuk Malaysia pulih selain memberi cahaya harapan untuk anak-anak kita. Selamat Tahun Baharu 2019,” katanya.- BERNAMA

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena