Monday 17 December 2018

[Video Kesian...Tinggal 4 sahaja ADUN UMNO di Selangor] Ha, ha, haa, tunggu hujan, ada lagi nak lompat la...Dewan Rakyat dimaklum kekosongan kerusi Parlimen Cameron Highlands, kata Speaker.

Isnin, 17 Disember 2018
Ha.ha.ha...tunggu hujan dan banjir la....Ada lagi nak lompat.la....noh udang pun nak lompat...tapi tak Ada hujan turun..lagi...kahkahkah

Masa Adun Perak lompat OK pulak, siap rampas kerajaan negeri tengah malam lagi.

Kesian.. tinggal 4 sahaja ADUN UMNO di Selangor? Kesian.

Dewan Rakyat dimaklum kekosongan kerusi Parlimen Cameron Highlands,kata Speaker

Dewan Rakyat dimaklum kekosongan kerusi Parlimen Cameron Highlands,kata Speaker
2018
Pengundi: 32,048
Jumlah Undi: 25,155 Undi Rosak: 790 Peratus Mengundi: 78.49 
C. Sivaraj
C. Sivaraj
BN
10,307 (597)
Manogaran Marimuthu
Manogaran Marimuthu
PKR
9,710
Wan Mahadir Wan Mahmud
Wan Mahadir Wan Mahmud
Pas
3,587
B. Suresh Kumar
B. Suresh Kumar
PSM
680
Mohd. Tahir Kassim
Mohd. Tahir Kassim
Berjasa
81
Dewan Rakyat hari ini menerima surat pemakluman daripada pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengenai kekosongan luar jangka bagi kerusi Parlimen Cameron Highlands mulai 15 Disember lalu.

Yang di-Pertua Dewan Rakyat Datuk Mohamad Ariff Md Yusof berkata kekosongan kerusi Parlimen itu berlaku berikutan penyandangnya Datuk C. Sivarraajh telah gagal mengemukakan rayuan terhadap keputusan Hakim Pilihan Raya yang mengisytiharkan bahawa pilihan raya umum ke-14 bagi kawasan Cameron Highlands adalah terbatal dan tidak sah.

Media melaporkan mahkamah tersebut membuat keputusan itu setelah mendapati berlaku amalan rasuah untuk mempengaruhi pengundi di kawasan itu.
“Mahkamah Tinggi juga pada 13 Dis 2018 telah mengeluarkan perakuan menurut Seksyen 36(2)(a), Akta Kesalahan Pilihan Raya 1954 mengisytiharkan bahawa pilihan raya umum bagi kawasan Parlimen P.078 Cameron Highlands pada 9 Mei adalah terbatal,” kata Speaker dalam satu kenyataan di sini.


Tarikh akhir bagi Datuk C. Sivarraajh mengemukakan rayuan tersebut ialah 14 Disember lalu.

Sehubungan itu, pihak SPR akan mengadakan satu pilihan raya bagi mengisi kekosongan tersebut dalam tempoh 60 hari dari tarikh kekosongan berkenaan, katanya.

malaysiadateline

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena