Friday 22 January 2016

Biasiswa JPA 2016 pelajar melayu yang pintar di hapuskan oleh amno durjana?

Jumaat, 22 Januari 2016

Biasiswa JPA utk pelajar melayu yg pintar di hapuskan oleh umno durjana !
Perjuangan Sia2 - Otak Pemuda & Puteri UMNO Macam LEMB...U !



Kahkah...paham kan 'burung' siapa yg di maksud kn tu..

Biasiswa JPA: Kenyataan Ka Siong bertentangan arahan Najib
 | January 22, 2016
Kenyataan itu bertentangan dengan arahan Perdana Menteri dan Ketua Setiausaha Negara
Zambri-Mohd-Isa_Wee-Ka-Siong_jpa_600
PETALING JAYA: Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) membidas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Wee Ka Siong kerana mengeluarkan kenyataan bertentangan berhubung penggantungan biasiswa oleh pihak Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA).
Presidennya, Zambri Mohd Isa menegaskan, pihaknya telah dimaklumkan oleh JPA bahawa tiada sebarang arahan dikeluarkan untuk menggantung mana-mana skim biasiswa di bawah jabatan itu.
“Kenyataan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Wee Ka Siong adalah sama sekali bertentangan dengan arahan Perdana Menteri kepada Ketua Setiausaha Negara (KSU) dan Ketua Pengarah JPA iaitu agar JPA mengemukakan cadangan agar satu mekanisme baharu dapat diperkenalkan dalam pemberian biasiswa itu agar lebih efisien dan optimum, berbanding kaedah sekarang,” katanya lapor Sinar Harian Online.
Menurut Zambri, GPMS bercadang untuk mengadakan pertemuan dengan pihak pengurusan JPA bagi mengemukakan cadangan dan usul berkenaan mekanisme yang boleh digunapakai oleh JPA dalam urusan pemberian biasiswa.
“Cadangan berkenaan adalah hasil dapatan yang diperoleh GPMS melalui pertemuan dengan pakar-pakar akademik termasuk mantan pengurusan tertinggi kerajaan yang berada dalam barisan Panel Pemikir GPMS,” katanya.
Dalam pada itu, Zambri berpandangan, pihaknya yakin Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak tidak akan sama sekali mengetepikan kepentingan pendidikan dalam sebarang keputusan berkaitan ekonomi negara terutama dalam pengubahsuaian Bajet 2016 yang akan dibentangkan hujung bulan ini.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena