Monday 25 January 2016

[Video] Patutlah PAS geram dan memaki hamun AMANAH...Umno, PAS perlu ‘penyatuan niat’ jayakan agenda Najib.

Isnin, 25 Januari 2016

Jibby pemimpin yg sedut duit rakyat demi kepentingan diri sdri....!

Jangan salah faham ini Bukan otak rosak ini panggil tak ada otak!!! Otak tak ada macam mana boleh rosak !!!! BN punya orang mana Ada otak punya !!!


Betoi kata2 ini...rkyat smkin terasa pada kos kehidupan yg tinggi skng ni...



Jason Freedom


Umno, PAS perlu ‘penyatuan niat’ jayakan agenda Najib, kata Nasharudin 
Umno dan PAS perlukan "penyatuan niat" untuk menjayakan agenda Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak untuk memupuk kesederhanaan melalui Yayasan Gerakan Kesederhanaan Global (GMMF), kata Nasharudin Mat Isa. 

Ketua pegawai eksekutif GMMF itu berkata, 2 parti tersebut perlu duduk bersama bagi menjayakan agenda negara. 

"Saya tidak katakan kedua-duanya (Umno dan PAS) perlu bergabung. Idea saya ialah pucuk kepimpinan 2 parti berkenaan duduk semeja membincangkan perkara sama. 

"Kita duduk dan bekerjasama. Jangan tinggalkan usaha ini kepada parti politik semata-mata, malah mana-mana NGO (badan bukan kerajaan) yang mempunyai ruang juga perlu turut serta," katanya seperti dilaporkan BH Online hari ini. 

Bekas timbalan presiden PAS itu mengakui, dengan kedudukannya kini, beliau mempunyai akses kepada kedua-dua parti itu walaupun tidak semestinya dapat memuaskan hati semua pihak. 

Nasharudin yang mengendalikan GMMF sejak Oktober lalu berkata, ruang ketika ini membuka peluang baginya menemui lebih ramai pihak daripada pelbagai organisasi. 

"Platform sebagai CEO di sini memberi saya ruang luas untuk menghampiri pelbagai agensi dan menemui pihak berkepentingan," katanya apabila ditanya sama ada beliau selesa dengan kedudukan sekarang. 

"Perlu ditegaskan, saya bukan bekerja untuk Umno atau PAS. 

"Saya akui, ada yang skeptikal dan sinis terhadap keupayaan saya, namun saya menerima jawatan ini kerana yakin dengan agenda berkaitan penyatuan," katanya. 

PAS di bawah pimpinan Datuk Seri Abdul Hadi Awang semakin rapat dengan Umno selepas penentang kerjasama itu keluar parti dan menubuhkan Parti Amanah Negara (Amanah). 

Hadi dan Najib juga sebelum ini duduk sepentas dalam sebuah program di Kuala Lumpur. 

ULASAN GB 

PAS tidak perlu lagi berdoalk-dalik. Hukum kebenaran dan keadilan tetap berjalan. Bahawa kini Bekas Timbalan Presiden PAS, Nasharuddin Mat Isa (yang masih ahli PAS) adalah "duta" PAS bagi tugas penjalinan kerjasama dengan UMNO. 

Tepat sekali apa yang GB ulas sebelum ini. Petikna; 

Nasharuddin Mat Isa merupakan "man behind the screen" untuk tugas mempersatukan UMNO-PAS. Beliau sudah pernah membuat pengakuan, tetapi tiada sebarang tindakan diambil oleh pimpinan PAS terhadapnya. Bererti pengakuan beliau itu benar. Malah sehingga kini beliau masih seorang ahli PAS. beliau dilaporkan mempunyai hubungan akrab dengan beberapa pimpinan tertinggi PAS yang lain termasuk ahli Majlis Syura. 


p/s 
Ada kawan kata, TPPA - Tinggalkan PAS, Pilih AMANAH! Patutlah PAS geram dan memaki hamun AMANAH :)

Dicatat oleh 

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena