Wednesday 27 January 2016

TPPA...Tok Pa lega, Wan Azizah kecewa.

Rabu, 27 Januari 2016

HARI INI DALAM SEJARAH..

Tanggal 27hb Januari 2016, dewan mulia Dewan Rakyat lulus usul meterai TPPA..

INGAT.. disebabkan kamu 127 ahli Parlimen sokong#TPPA, sejumlah 31.2 juta rakyat Malaysia akan tanggung segala kesannya..


Celaka keatas kamu wahai pemimpin yang zalim mengikut telunjuk yahudi laknatullah... -tf


TPPA: Tok Pa lega, Wan Azizah kecewa

 | January 27, 2016

Menyakinkan Dewan Rakyat untuk meluluskan TPPA merupakan cabaran terbesar buat Mustapa.
Mustapa_talk
KUALA LUMPUR: Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed menzahirkan rasa lega apabila Dewan Rakyat meluluskan usul Perjanjian Perkongsian Trans-Pasifik (TPPA).
Menurutnya, membawa usul TPPA ke Dewan Rakyat merupakan cabaran terbesar sepanjang kerjaya politiknya.
“Ini merupakan cabaran paling getir saya. Dengan sokongan Perdana Menteri, Timbalan Perdana Menteri dan ahli Kabinet. Ini bukan ‘one man show’, ini ‘collective effort’,” katanya dalam sidang media di Parlimen, sejurus usul diluluskan, hari ini.
Dewan Rakyat meluluskan usul kontroversi itu melalui undi belah bahagi. Seramai 127 Ahli Parlimen yang bersetuju dengan usul tersebut dan 84 menolak. Difahamkan seramai 11 wakil rakyat tidak melibatkan diri dalam pengundian itu.
Perkara sebaliknya dirasai Ketua Pembangkang, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail. Wakil rakyat pembangkang adalah seramai 89 orang, manakala blok pemerintah 133 orang.
“Sudah tentu kita tidak mempunyai majoriti untuk mengalahkan TPPA. Anehnya Amerika Syarikat sendiri masih ragu-ragu dan kita pula tergesa-gesa untuk menandatanganinya,” ujarnya.
Blok pembangkang akan terus menyatakan bantahan terhadap beberapa usul (retifikasi) yang secara teknikal memudaratkan rakyat.
“Walaupun itu teknikal tetapi ia mesti tepat,” kata Wan Azizah.
“Apa yang kita buat adalah untuk negara dan kita harap dalam dua tahun atau mungkin empat tahun akan diadakan ruang untuk retifikasi ini. Kita akan teruskan,” ujarnya lagi.
FMT.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena