Monday 11 January 2016

[Video] Apa telah dilakukan Kerajaan BN-Najib terhadap pendidikan negara? Khairy 'sedih' siswa universiti tidak cukup wang hingga kebuluran...Iye ke?

Selasa, 12 Januari 2016

Pelajar yang memerlukan makanan percuma, anjuran Food for Mahasiswa (FFM), berbaris panjang di Universiti Kebangsaan Malaysia, Bangi. FFM membuka gerai tiga hari dari Selasa hingga Khamis mulai 8 malam kecuali hujung semester, selama lima hari bekerja. — Foto ehsan Facebook/Food for Mahasiswa
Pelajar yang memerlukan makanan percuma, anjuran Food for Mahasiswa (FFM), berbaris panjang di Universiti Kebangsaan Malaysia, Bangi. FFM membuka gerai tiga hari dari Selasa hingga Khamis mulai 8 malam kecuali hujung semester, selama lima hari bekerja. — Foto ehsan Facebook/Food for Mahasiswa.
Tahun 2016 akan menjadi sangat mencabar dari segi ekonomi. Lebih ramai rakan kita yang perlu dibantu. Sebarkan!
Embedded image permalink




#BREAKINGNEWS .. Ringgit semakin hampir RM4.50 berbanding 1 USD DAN SETERUSNYA TAK MUSTAHIL CECAH RM5.00 !!!.. Terkini USD$1 = MYR4.47

Korang tau ker tak.. "Orang gila saja tak faham kebaikan ringgit jatuh" !!!

Tak heran pon Malaysia MAKIN JAHANAM...
Jika ini berterusan, tak mustahil negara kita akan muflis dengan peningkatan kadar inflasi yang mendadak...

Masih gah nak laungkan Hidup Melayu di PWTC ??

#RinggitJatuhLagi #UMNOperbodohkanMelayu




Anda lihatlah & nilaikanlah sendiri apa yg telah dilakukan oleh KERAjaan BN-Najib Razak terhadap pendidikan negara..
KENAPA peruntukan pendidikan terus merosot dan sebahagiannya TERUS TIADA PERUNTUKAN berbanding peruntukan utk jabatan Najib TERUS MENINGKAT saban tahun ??
KENAPA peruntukan pendidikan terus merosot walhal kutipan cukai lebihan sebanyak RM21 bilion setelah cukai GST dilaksanakan ???
Tang mana katanya Bajet 2016 "BAJET MESRA RAKYAT" !!!.. NAMPAK TAK !!!
Mana 2.6 billion?
Mana 2.6 billion?
Mana 2.6 billion?
Mana 2.6 billion?
FYI, gambar ini diambil dlm satu pembentangan dari JPN. JPN dari negeri mana tu, admin kena rahsiakan demi keselamatan pemberi maklumat.

KJ nasihat mahasiswa jangan diam jika kebuluran

 | January 11, 2016
Mahasiswa perlu meminta bantuan jika menghadapi masalah kewangan sehingga kebuluran termasuk kepada pihak universiti
KJ1
KUALA LUMPUR: Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin mengakui sedih dengan kejadian siswa universiti yang dikatakan tidak cukup wang hingga kebuluran.
Menurutnya, siswa-siswi yang tidak mempunyai wang tidak seharusnya berdiam diri sebaliknya perlu mendapatkan bantuan daripada mana-mana pihak, termasuk universiti itu sendiri.
“Kalau ada yang susah tidak cukup duit, saya yakin kementerian, universiti akan bantu. Mungkin kes ini, dia (pelajar berkenaan) tidak beritahu sesiapa.
“Kalau betul ini terjadi, saya sedih kenapa mereka tidak cakap apa-apa kepada sesiapa,” ujarnya dalam sidang media di Menara Dato Onn di sini, hari ini.
FMT.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena